Planerad Semesterläsning

Det närmar sig SEMESTER med stormsteg...=D Veckan efter Midsommar drar en fyra-veckors-ledighet igång. Och jag LÄNGTAR. Mycket.

Det är alltid så MYCKET man skall GÖRA på semestern...Inplanerade saker, människor att besöka och platser att bevista. För att inte tala om allt man behöver göra HEMMA!?! Och för att inte tala om alla "oväntade BESÖK" som dyker upp....=D

Jag har dock bestämt mig för att inta ryggposition nere på bryggan vid minsta tillfälle som ges...Bada, sola och lata mig. Njuta av ledighet och av en bekymmersfri tillvaro. (Iallafall EMELLAN alla "måsten"...)

Därför har jag också laddat upp med BÖCKER! Jag ÄLSKAR periodvis att läsa och på semestern skall man enligt min åsikt ha LÄTTLÄST litteratur. Jag har för ändamålet införskaffat Camilla Läckberg´s alla fem romaner om polisarbetet som bedrivs i VÄSTKUSTMILJÖ, inte så långt från området här där jag bor.
image650 
Jag tjuvstartade faktiskt häromdagen med första boken "Isprinsessan", och det verkar absolut vara kriminalromaner i det "lagoma" formatet som passar perfekt för lata dagar på bryggan. (Eller Altanen för den delen...- ej att förglömma...=D) Därför ser jag också fram emot mycket trevlig läsning under den LJUVLIGA kommande SEMESTERN.

Trolda - With Books!

Kommentarer
Postat av: Poppins

Ska också ha lång semester och ska (som du brukar säga) inta horisontell ställning!!! Många böcker! God mat! Och utflykter i närskapet!!!
Läääääääääängtar...

Postat av: Lily of the valley

De flesta verkar stressa halvt ihjäl sig på semestern istället för att vila och ta det lugnt, äsa en bok, puhla i trädgården, bada, fika och annat som är avkopplande och roligt. Det glömmer många! Jag har en vecka efter midsommar sen jobbar jag några och sen är jag ledig igen några veckor. Jag måste spara lite till jag ska flytta. ;)
Ha en lugn och avkopplande helg!
Kram
Lily

2007-06-15 @ 21:01:41
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: EVA

Åhhh lyckost dig som har oläst dessa otroligt bra böcker !!!
KRAM EVA

2007-06-15 @ 22:17:51
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Hannele

Hihi, lite stressande att planera så mycket ;)

2007-06-16 @ 13:44:06
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: ejmis

De senaste åren har vi valt att "bara" vara hemma på semestern och försöka ta dagen som den kommer. Gör någon dagstur ibland, ligger och lyssnar på någon talbok tillsammans (görs endast på sommaren hos oss, annars är det bara jag som läser böcker resten av året), umgås med släkt och vänner, ja bara försöker att ha det så lugnt vi kan och det känns verkligen som om man är utvilad sen när det är dags att jobba igen.

2007-06-16 @ 13:56:38
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Trolda

Poppins; låter HÄRLIGT =D
Lily; Ja visst är det så..Att riktigt koppla av är sann semester =D Ha en fin helg!
Eva; Låter lovande...(Antar att du läst dem alla...)Den första jag nyss påbörjat verkar mycket trevlig...=D
Trolda - tjingeling

2007-06-16 @ 17:00:23
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

Hannele; Semestern skall inte vara stressig..men blir gärna det iallafall...Men nu har jag ju böckerna..=D
Ejmis; Man BEHÖVER sådan semester ibland...Det ÄR skönt att kunna koppla av, mysa o bara vara hemma ibland =D
Trolda - tjingeling

2007-06-16 @ 17:02:09
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback