Söndagsbilden

image654 
Det känns lite småruggigt i luften och regnet har duggat av och till. Det är nästan helt vindstilla och termometern visar på relativt blygsamma femton grader. De små hemska KNOTTEN frodas i den fuktiga luften och gör att en eventuell utomhusvistelse inte är att rekommendera. TUR då att jag tillbringar dagen inomhus med STORSTÄDNING på schemat....

Det är inför den stundande Midsommarfesten jag städar...Vi skall ha en förhoppningsvis helt UNDERBAR fest med nära och kära, och då vill man ha det lite fint och städat. Sambon vidhåller att det "är bättre att städa EFTER festen", och kanske har han en poäng i det, men jag vill ändå känna att det är rent och fräscht när Gästerna anländer. Kanske typiskt kvinnligt tänkande, men så ÄR jag ju också KVINNA...=D

Jag har i skrivande stund klarat av två rum "från golv till tak" och har alltså en del kvar att ta itu med. Det blir dock ett trevligt avbrott mitt på eftermiddagen då vi får Middagsgäster. Och känner jag mig själv rätt så stannar jag också med städningen där...Jag hinner säkert med mer i den kommande veckan. Så får det nog bli!

Man måste få NJUTA lite av söndagen också...=D

Trolda - With Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: Poppins

Man ska ju hinna vila upp sig lite på söndagen också. Fast jag ska ta ett tag på mina golv som ser så bedrövliga ut att jag inte kan beskriva dem... :)
Hoppas vädret ändrar sig till midsommar. Vi ska fira enkelt i mina föräldrars kolonistuga.
Kram på söndagseftermiddagen från Poppins
PS Om din sambo vill kolla in en whiskyblogg, har min man och hans gäng denna sida
http://theroughset.blogspot.com/

Postat av: ejmis

Jag har också haft städning på schemat idag..visst är det lite konstigt att vi kvinnor envisas med att städa så ordentligt innan vi ska ha främmande..din sambo har ju så rätt..städa får man alltid göra efteråt..men på något vis känns det så bra att ha nystädat när gästerna kommer. Ha en trevlig kväll!

2007-06-17 @ 17:40:21
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Åh! Här regnar och åskar det för fullt. Innan idag har vi haft skapligt väder så jag har passat på och vara ute och njuta. Jag städar lite varje dag eftersom jag har både hund och katt. Det känns ju roligare om det är "lite" städat innan gästerna kommer. I år så firar jag Midsommar själv. Min son följer med mina föräldrar upp till min bror i Västra Götaland. Jag blir hemma hos hunden och katten eftersom de inte kan följa med. Veckan efter midsommar har jag semester en vecka. Ha en härlig söndagkväll! Kram
Lily

2007-06-17 @ 19:13:16
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: pimpim

Idag har varit en riktigt regndag.
Så jag borde gjort som du städat men här har jag bara latat mig.
Midsommar blr lugn och det känns skönt efter allt
festande i juni. kram
pimpim

2007-06-17 @ 20:45:44
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj så många som städar till midsommar och hos mig förfaller huset mer och mer! Dammråttorna tar över helt snart.
Din bild är fin. Det börjar bli mer gult nu, kanske smörblommor?

2007-06-18 @ 00:54:02
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Poppins; Du har så rätt vad gäller det där att vila..."Horisontellt" som vi ju säger....=D Och hoppas på sol till Midsommar - JA! Din rekommenderade whiskyblogg var riktigt trevlig att besöka! Sambon var DJUPT imponerad....=D Tack för tipset! Där kommer vi att kika in igen..=D
Ejmis; Visst känns det bra att det är nystädat när Gästerna kommer...Man känner sig så NÖJD på något vis...=D
Lily; Ja, det är väl ytterligare en fördel med att ha djur inomhus...Man MÅSTE städa...Hoppas att du får en fin Midsommar med dina små djur...=D Ni får ordna en egen liten "sillunch" =D Och vad härligt med lite semester också....=D
Pimpim; Jag förstår om du tycker det är skönt med en lugn Midsommar efter alla dina festligheter...=D
Inga; Visst är det smörblommor som lyser så vackert...=D Och dammråttorna har en benägenhet att ta över emellanåt även här...Speciellt när det är fint väder UTE...
Trolda - godmorgon och kramar!

2007-06-18 @ 07:43:32
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja ..vad ska man säja om knott...=( =( /åsa

2007-06-18 @ 11:02:04
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Åsa; Ja vad ska man säga...Detta sommaren sotyg....=D Å andra sidan hade det väl kanske varit FÖR bra utan dem...=D
Trolda - avskyr knott=D

2007-06-18 @ 14:59:28
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback