"Trädgårdens Drottning"

image625 
Nu ikväll när jag kom hem efter en lång arbetsdag möttes jag av denna UNDERBARA syn....=D
En av trädgårdens absoluta favoriter - PIONEN - har slagit ut med EN blomma....SÅ vacker! Och den doftar ljuvligt...(Det tycker uppenbarligen MYRORNA också som gärna kalasar på blommans saft...)
image626 
Den har fler knoppar som står redo till explosion, men just denna enda blomma idag bereder mig STOR glädje...=D Och tillsammans med Alliumen gör den sig extra fin.

Imorgon har jag LEDIGT! Då skall jag sniffa runt lite mer i trädgården och bara njuta...=D Kanske, kanske tar jag även in några kvistar av den UNDERBART doftande Kaprifolen...
image627 
Ljuvlig doft har den....Kaprifolen. Och så vacker i buketter med sina långa rankor och vackra blommor...

Trolda - In The Garden.

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Pioner är fint, ja, alla blommor på sitt vis. Jag har en vit bondpion och en cerise doftpion. Den röda pionen står fint i kontrast till alliumen. Fint! Kaprifoler är också jättefina. Det ska jag skaffa så småningom.
Ha en skön måndagskväll!
Kram
Lily

Postat av: cleo

Åh, så härligt! Pionen är en favorit här också. Vi har rosa och vita och såknallrosa som på Din bild. LÄngtar, längtar tills våra ska slå ut! I veckan började våra iris slå ut och de är också så vackra!

2007-06-04 @ 21:19:00
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: EVA

Mina pioner är inte riktigt SÅ längt gångna än...men det kommer ju ! Äppelträden blommar nu och det knoppas överallt !
Har försökt att få tag i en gammeldags Dillpion...men ingen hittat...
KRAM EVA

2007-06-04 @ 22:36:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

Lily; ja pioner kan man inte ha för många utav...=D I år har jag tänkt införskaffa en VIT också...Då har jag tre i min lilla samling...Och skaffa dig en kaprifol! Den är så lätt att sköta, växer så det knakar o doftar ljuvligt!=D
Cleo; Ja, visst är trädgårdarna underbara nu...Det ena efter det andra slår ut...Irisen är på gång här också....=D
Eva; Ja ni är ju lite "efter2 där uppe...=D Men då har ni å andra sidan allt härligt KVAR...=D och äppelblom är ju bara så vackert!Har du ingen granne du kan få en bit dillpion utav? Tror nämligen de är lite svåra att köpa i trädgårdshandeln...VI har dem iallafall INTE på min arbetsplats...
Trolda - godmorgon!

2007-06-05 @ 07:18:27
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Zassi

Härliga blommor har du i trädgården :D
Och nog hade ett besök till Lilla Paris med omnejd varit alldeles underbart!!
Nu har vi lovat ett par kompisar att hjälpa till med flytt från Finland till Sverige under sommaren.
Så vi har lite ändrade planer i vår semester + att det inte blev som vi tänkt med barnen. Mamman hade lite andra planer... Men jag har inte gett upp än!!
Tjingeling//Z

2007-06-05 @ 09:24:11
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Eivor Andersson

Hej,
Här har inte kaprifolen eller pionerna slagit ut ännu.
Den ljuslila Rhododendron´ står i full blom och syrenerna går på sista versen.
Paradisbusken är också på gång.
Är ni tidigare uppe vid Trollhättan?
Jag tycker om att läsa Din blog för att den alltid är så positiv.
Du får ha en fin helgdag imorgon.
Hälsn. Eivor i Kungälvstrakten.

2007-06-05 @ 10:29:23
Postat av: Trolda

Zassi; Ja men vad synd...Men det skall väl bli FLER tillfällen!! =D Lilla Paris finns ju kvar, och ölen kanske behöver lagras lite..=D
Eivor; Tack för dina fina ord, de värmer verkligen! =D Jag försöker att vara positiv...Oftast går det bra =D Kanske är vi något tidigare här uppe...Eller så är det speciellt bra läge just HÄR för pionen. Den ANDRA har dock inte slagit ut än...
Trolda - tjingeling!

2007-06-05 @ 12:59:49
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback