Solbränna

Så har man erhållit årets första SOLBRÄNNA. Med betoning på just BRÄNNA...

Från att tidigare år alltid haft förmånen att få den där gyllenbruna tonen ganska omgående utan ansträngning (ja, NÅGOT skall man väl kunna få gratis här i livet...) har jag i år antagit en mer GRISROSA nyans och det kliar. Det kliar rejält.

Troligen är det väl med något utav en chock vinterns blekfeta lekamen helt abrupt utsatts för solens strålar istället för en annars långsamtskridande acklimatisering. Det blev ju liksom sommar på en gång! Och av åkte kläderna...

Så nu blir det till att införskaffa SOLKRÄM. Och behålla kläderna på. Iallafall ett tag...

För det är inte speciellt roligt att agera i en grisrosa skrud som dessutom kliar.

image421

Trolda - with Tan...

Kommentarer
Postat av: Zassi

Ajajaj... ja det går ju i en grisblink det kan man säga ;)

Postat av: Laijnen

Oj oj...inget vidare...Man är ju rackarns snabb att ta av sig när sol och värme kommer. Min ursäkt till att jag inte har fått liknande symtom är nog att jag inte fått tiden...Ha de gott

2007-03-30 @ 09:22:15
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: EVA

Åhhå, inte kul alls ! Jag försöker att sitta i solen ca en timme / dag...då bränner jag mig inte, utan fräknarna kommer fram och det genomskinliga från vintern köld och mörker börjar försvinna...hihi !
Men det är ju så himla skönt att bara sitta ute och njuta...

Ha en riktigt fin fredag och KRAM EVA

2007-03-30 @ 10:02:00
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lisa

åh så härligt med solbränna...ja det är faktist det första gången då vet man att sommaren är nära!!!!!!!!!!

2007-03-30 @ 12:56:36
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: fialotta

Ja det där känner jag igen! Att det kan klia så fruktansvärt. Dessutom känns kläderna som sandpapper mot huden efter ett tag. Du gör nog rätt i att behålla kläderna på än ett tag. Visst är väl solen ännu starkare denna vår än förra, eller är det bara jag som inbillar mig? Trevlig helg på dig!

2007-03-30 @ 13:54:18
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: cleo

Usch, då! SolBRÄNNA! Aj, aj, aj! Vad tråkigt att det inte blir något med bloggträffen på galleriet... :-( Vi får fixa något annat! Ha en fin helg! :-)

2007-03-30 @ 18:01:14
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Trolda

Zassi; Fyndiga du....=D

Laijnen; Din tid kommer...=D Var så säker...=D

Eva; Det är ju en underbar tid nu! En timma om dagen låter som en god idé..Dessvärre blir det ju dagar helt utan när man är på jobbet och desto intensivare när man är ledig. Och då får man väl skylla sig själv antar jag...=D

Lisa; Ja, sommaren är på G framigenom....=D

Fialotta; Jag tycker OCKSÅ solen är starkare....det är väl också därför jag bränt mig lite också. SÄKERT på grund av miljön....

Cleo; Jättetrist - verkligen! Jag hade sett fram emot att få säga HEJ till dig....Och så kunde vi ju få skratta lite tillsammans också..=D Men som du säger - "Det får vi fixa ändå"!!!

Trolda - med önskan om en trevlig helg!

2007-03-30 @ 19:15:02
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback