Trafikfara

Inför en OMPRÖVNING av körkortet för alla över 70 år! Detta säger jag vis av erfarenhet efter att idag ha blivit påbackad av en ädre dam i 80-årsåldern...(egentligen skulle jag inte vilja kalla henne DAM, utan hellre en senildement kärringj_vel, men det kan jag ju inte skriva....) Hon -Damen- körde på mig när jag stod alldeles stilla med min NYA bil på en parkeringsplats. Min NYA fina bil jag varit så rädd om....putsat och fejat på....Aaaarrrgh!

Nu påstar jag inte att ALLA över 70 år kör dålig bil och dessutom finns det yngre förmågor som alls inte borde sitta bakom en ratt. Men det är vetenskapligt bevisat att körförmåga, reaktioner, syn och hörsel försämras med stigande ålder. Detta var Damen i fråga ett exemplariskt exempel på...Hon hade precis INGEN koll på vad som befann sig bakom hennes bil. Hon vred inte ens på huvudet för att titta. Hon märkte knappt att hon körde på mig. Hon satt kvar i bilen efter kollisionen som om inget hänt. Hon fattade noll. Hon borde inte köra bil.

Nu blev det ju dessbättre inga PERSONSKADOR, utan endast materiella skador. Som alltid går att ersätta och som alltid kan undvaras. Men NÄSTA gång kanske det inte endast är PLÅT bakom kofångaren när Damen backar..Det kan lika gärna vara något levande som passerar...Och garanterat att Damen har samma obefintliga fattningsförmåga då som nu. Och jag vill inte ens tänka på vilka tragiska konsekvenser DET skulle kunna innebära.

Kärringen tillhör kategorin som definitivt inte skall sitta bakom en ratt. Än mindre framföra ett fordon. Hon är en livs levande TRAFIKFARA och jag hoppas innerligt att hon fick sig en tankeställare efter dagens begivenheter!

Trolda - Pissed Off....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag håller med dig.. jag ser hur många kör bil fast de inte ska.. jobbar inom vården..
Hoppas nu att din bil går att reparera.. och trots att det bara är materiellt blir man ledsen =(

Postat av: Anonym

Jag håller med dig och förstår dig jag har oxå en ny bil. /pimpim

2007-03-27 @ 21:00:06
Postat av: Anonym

Jag hoppas hon har lärt sig en läxa! Som tur är blev du inte skadad. Jag tycker också att det ska finnas ett obligatoriskt omprov efter en viss ålder. Många är verkligen olämpliga som förare. Även om det "bara" är materiella skador så är det ju ändå dj-vligt retligt när du varit så rädd om din nya Black Pearl.
Kram Lily

2007-03-27 @ 21:06:59
Postat av: Inga M

Jag skulle bli himla arg om det drabbade mig. Kan man inte anmäla sådana damer på något sätt. Risken är ju att de kör på någon och det händer något allvarligt annars.

Tack för tips på min blogg, tips av ett proffs!

2007-03-27 @ 23:14:14
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Maria

Men fy! Många äldre har noll koll bakom ratten.
För inte längesedan så var jag och mamma på Backplan och skulle in på Coop, då får man gå över parkeringsplatsen när man kommer nedifrån. Då kom en gubbe i raaasande fart tvärst över massa p-rutor. Stannade backade, körde på som bara den. Han såg inte alls alla människor och bilar runt omkring. Jag och mammafick rusa in i affären för att undvika att bli överkörda.
Galningar!

2007-03-28 @ 06:33:18
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Zassi

Nämen nå är'e väl märkvärdigt oxå!
Jag håller med - hon är inte ensam den där DAMEN om att var en j*la virrpanna i trafiken. Ibland blir man riktigt mörkrädd! Huvva!
Att man inte kan erkänna för sig själv att man är värdelös chaufför?!

2007-03-28 @ 08:00:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Åsa; Det blev inga stora skador, men visst blir man ledsen och arg...

Pimpim; Det känns värre när det händer på en ny bil antar jag...

Lily; Tack skall du ha...:) Och min "Black Pearl" kommer att fixas till och rulla vidare...=)

Inga; Kärringen borde anmälas och bli körkortslös! kanske jag ringer någon instans....innan hon kör ihjäl någon! Och varsågod för tipsen! bara roligt att få hjälpa till! =D

Maria; Ja, man blir vansinnig över deras ovett! Tur att ni hann in i tid då iallafall...=D (och fyndade säkert lite extra av bara farten...=D)

Zassi; Jag tycker de borde se och förstå det själva när trafikvettet går ur...(Tur att man SJÄLV är en sån otroligt bra bilförare...=D)

Trolda - mindre aggressiv idag...

2007-03-28 @ 08:08:33
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Laijnen

Jäkla tjärringar...och gubbs med för den delen. Har också råkat ut för samma sak. Omprov röstar jag för....
Ha de gott :-)

2007-03-28 @ 09:14:49
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Johanna

Ja, det där har jag också tänkt på, att de borde göra en omprövning av körkortet. För annars kan det gå som för dig. Men tur att ingen kom till skada, även om det är tråkigt att bilen fick repor. Men nästa gång vet man ju inte vad som händer.

2007-03-28 @ 10:23:36
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Trolda

Laijnen; Ompröv...absolut! Ha det gott du med!=)

Johanna; Så sant...Gamla människor BLIR sämre förare..och nästa gång kan det vara människor inblandat......Usch och fy!

Trolda - Godmorgon!

2007-03-29 @ 07:02:05
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback