Fredag!

image1178 
Vissa veckor RUSAR bara fram, medan andra riktigt SEEEEGAR sig fram...Och FRAM är väl nästan ALLTID till den ljuvliga FREDAGEN med efterkommande ledig Helg!?! Denna vecka har rusat på i högt tempo med som det känns mycket arbete, men också med en hel del andra trivsamma aktiviteter. Hur som helst är det en viss känsla när den infinner sig, den LJUVLIGA fredagen! =D

Och för att göra den lite extra trivsam och "lyxig" brukar jag förära mig själv med en liten blomsterbukett eller en ny krukväxt =D Det behöver inte vara något "märkvärdigt" eller stort, ofta räcker det med något litet vackert som förgyller tillvaron. Dagen till ära blev det ett fång av den just nu så moderna NEJLIKAN, som tillsammans med lite rosa LIMONIUM gör sig riktigt fint! Lite BLÅBÄRSRIS fyller ut buketten och ger fin form.

NEJLIKAN har nu lite av en "revansch"...Från att tidigare varit smått klassad som oerhört trist och tråkig är den just nu "Interflora´s" reklampelare utåt, med designern Camilla Thulin i spetsen. Hon har för företagets räkning designat ett antal buketter som figurerar i deras reklam med bland annat fokus på Nejlikan. HÄRLIGT tycker jag, då jag anser att Nejlikan är en vacker blomma. Den är dessutom tålig och har lång hållbarhet, är trivsam och enkel att arbeta med och fyller ut bra i blomsterdekorationer av alla de slag. Den finns numera också i ett flertal vackra färger och nyanser som gör att den känns fräsch och ny. Och visst känns det som om jag fått en härlig pastellig KARAMELL att sätta på bordet!?!

För på bordet skall den stå! Det är ju äntligen Fredag, det är festligt och det är MYS!

Trolda - With Friday On My Mind...=D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken härlig bukett.
Ha en bra helg!

Postat av: Nina på Johangården

Fint och mysigt med fräscha blommor!

2008-04-04 @ 20:25:23
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Nejlikor känns lite som begravningsblommor. Man är van vid att de finns i kaskader över kistan. Men det är ju egentligen djupt orättvist mot en väldigt fin blomma och dessutom hållbar och lättskött. Den kräver inte ständig ompyssling som rosor och annat kräset.

2008-04-04 @ 22:41:53
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Jag har alltid gillat nejlikor! De är så ståtliga!
Gillar det fransiga, bulliga och fylliga, min favorit är den oranga med lilarosa stänk, har glömt vad den heter. Din bukett är underbar! Det är en "lyx" man ska unna sig tycker jag, en bukett på
fredagarna.
Ha de bra
kram Lily

2008-04-04 @ 23:35:02
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: tingeling

Tyvärr så har jagaldrig gillat nejlikor och det beror på att min älskade farmor verkligen inte gillade
dessa "begravningsblommor" som hon sa
Sen såg jag ett program om besprutningen och barnarbete men det kanske har ändrats nu påsenare tid men då uppmanades man att inte köpa blommorna

Jag ska köpa hem den och lära mig att gilla den för hos dig ser den så vacker ut kram Tingeling

2008-04-05 @ 10:57:15
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Trolda

Ejmis; Tack detsamma! Och visst är den ljuvligt söt...=D
Nina på Johangården; Livskvalité!!! så ÄR det =D
Inga M; Tyvärr har många den åsikten! Men jag måste då säga att den MEST förekommande blomman IDAG i begravningsbinderi faktiskt är ROSEN!!! Så Nejlikans revansch kanske är helt rätt i tiden..Och visst ÄR den väl ändå fin!??
Lily; Ja du är ju också en riktig "blomsterflicka" med smak för det vackra och goda...=D Visste väl att du redan var ett "nejlike-fan"...;-) Och fredag är fredag och "lyx" =D
Tingeling; Låter inte trevligt med besprutning och barnarbete...Tyvärr är väl detta något som förekommer inom ALL industri världen över idag...Nu FINNS det dock s.k "rättvisemärkta" blommor att köpa in, men de är ännu sällsynta och kostar dessutom betydligt mer. Det ÄR ju vi som kunder som bestämmer om VAD som skall produceras om vi är villiga att betala priset för varan...Priset för MILJÖN och HÄLSAN tänker vi ju dessvärre inte alltid på i det långa loppet...Äldre människor ser oftast nejlikan som "begravningsblommor", men den var faktiskt ännu längre tillbaka kanske den vanligaste BRUD-BLOMMAN! Jag antar att ALLT har sin tid och trend...Men just nu är nejlikan ytterst trendig och den ÄR vacker - såsom ALLA blommor är tycker jag =D

Trolda - kramar o tack till er alla =D

2008-04-05 @ 17:19:24
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: tingeling

Jo jag håööer med dig vi konsumenter ska alltid komma såbilligt undan som möjligt kan åka flera mil bara för att laxen är billigare i grannkommun och inte tänker vi på bilutsläppet då
Kul att du berättade lite nu har jag lärt mig lite mer kram Tingeling

2008-04-05 @ 19:36:00
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Poppins

Länge leve nejlikan! säger jag. Har alltid gillat nejlikor trots att de har fått utstå så mycket hån. Men de är vackra, även som rabattväxt, t ex borstnejlika.
Och med de härliga färgerna som du satt samman blir de verkligen ögongodis.
kramar

2008-04-06 @ 08:36:27
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback