Planteringar

image1208 
Just nu är jag extra glad åt mitt yrke som Florist eftersom det inte BARA innefattar SNITTBLOMMOR och BUKETT-SKAPANDE utan även ger mig möjlighet att plantera och skapa inom TRÄDGÅRDSAVDELNINGEN. Här får jag exempelvis känna de mest LJUVLIGA dofterna av olika sorters KRYDDVÄXTER...Och här får jag JORD under naglarna...=D
image1209 
Här är det Favoritkryddorna Rosmarin och två olika sorters Timjan som tar plats i en lerkruka. En liten söt GRODA övervakar arrangemanget...
image1210 
I vackra TRÄLÅDOR med greppvänligt handtag figurerar det även här en Rosmarin-planta som tillsammans med vit Förgätmigej, Pärlhyacint och Pensée utgör en vacker kombination. Lite vit STEN förhöjer planteringen ytterligare och den runda sten-kulan skapar lite spänning och väcker nyfikenhet...
image1211 
Vitt och vackert...Näpet och sött...
   
För den som inte har möjlighet att VATTNA så ofta passar väl en plantering med FETBLADSVÄXTER alldeles utmärkt!?!  Det är växter som kräver ytterst lite vatten och som tål att stå i stark SOL...Perfekt för en BALKONG i söderläge med andra ord...;-)
image1215 
Här är det en TAKLÖK som tillsammans med en CRASSULA-sort och olika sorters sten och färgad "flis" utgör ett trivsamt litet blickfång...
  
Ja, nu är PLANTERINGS-SÄSONGEN verkligen i full gång...Det är en HÄRLIG tid för alla Trädgårdsälskare att planera och plantera för kommande färgring...Vår bästa tid är nu!

Trolda - Planting-Time...

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh så fint! =)

Postat av: Ragnvi

Hej svejs! Vill bara tala om att jag har lånat en bild av dig utan lov...förlåt, men jag försöker länka till dig också! Härlig blogg du har!

Jag sökte på nätet efter en bild med vårblommor och hamnade hos dig, ser nu att här har jag faktiskt kikat in tidigare!

2008-04-23 @ 13:26:09
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Det är trevligt med örter. Jag har mest haft olika timjan, myntha och rosmarin. Får investera i nya...
Trälådorna gillar jag, mycket...jättesnyggt arrangerat. Den runda stenen, en sådan har jag köpt nyligen, svår att motstå, verkligen magisk. Taklökar är en favorit, har en del...;)
Känns som du redan vet allt detta eftersom jag är blom-, växt- och "kruk"galen.
Ha det jättebra :D
Kram Lily

2008-04-23 @ 19:12:35
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Trolda

Ejmis; Visst är det härligt...=D
Ragnvi; Det får du så GÄRNA lov att göra - jag känner mig bara smått hedrad...=D Tack skall du ha!=D
Lily; Visst vet jag att du har den ytterst förnämliga smaken för blommor, krukor o annat som hör därtill...=D Och jag tröttnar ALDRIG på att höra om det från dig heller;-) Ha det jättefint själv, tack =D
Trolda - kramar!

2008-04-23 @ 20:35:01
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: tingeling

Örter brukar jag alltid ha under sommaren i krukor
Basilika är hårdvaluta här hemma, dragon, timjan och oregano är några av de som förekommer
här.
Citrongräss är jaglite sugen på att ha hemma iår oxå
Så fina arrangemang du skapat kram Tingeling

2008-04-24 @ 17:29:24
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Trolda

Tingeling; Visst är det härligt med sin egen lilla örtagård...Tycker absolut du skall prova Citrongräs - kul med något nytt! Tack :)
Trolda - kram!

2008-04-24 @ 18:53:18
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Vilka härliga planteringar! Och med grodor och allt! Antar att du kommer att ha balkongen fylld med vackra krukor och härligt doftande kryddor
kram

2008-04-24 @ 21:28:58
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback