Söndagsbilden

image1194 
"Söndagsbilden" togs för dryga timman sedan och är disig och gråaktig, men NU i skrivande stund håller den sköna SOLEN på att bryta igenom...Och det ÄR utlovat SOL och upp emot tio grader under dagen =D Och det DOFTAR...Den där speciella friska Vårdoften som kanske mer KÄNNS i kropp och själ än faktiskt doftar...Ja, ni vet säkert alla vad jag talar om...Och därför skall också Trolda bege sig UT i Våren under dagen, för det GÅR bara inte att sitta inne när VÅREN bankar på dörren...Så ÄR det.

Annars är det GRÖNSKIMRANDE på bilden längs cykelvägen den ljuvligt söta SVALÖRTEN. Växten som bildar härliga, bulliga mattor med sina fräscha gröna blad, och som lyser upp tillvaron med sina GULA små blommor. En klar Vår-favorit!
image1195 
Annars bjöd GÅRDAGEN på ett riktigt trevligt FYND. Som av en händelse passerade jag en "hemtextil-butik" som klargjorde att de "Vår-städade" och därför halverade priset på samtliga varor i butiken...Jag slank in för ett ögonblick och där låg det ett efterlängtat ÖVERKAST och bara väntade på mig...;-)
image1196 
I en mörkt grön-skimrande ton passar det utmärkt fint till de varmt gröna väggarna, guld-inslagen och det svarta smidet...Och GIRAFFEN "Bror" får liksom en HELT annan lyster där på sin sängliggande position...
  
Mitt Sovrum börjar kännas riktigt trivsamt nu...Och det är ju här man lägger grunden till Hälsa och Skönhet med behaglig sömn och ljuva Drömmar sägs det ju, så då SKALL det väl vara en vacker och trivsam miljö!?!

Trolda - With Weekly Report And A Cosy Bedroom...=D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Här vräker snön ner idag och jag börjar tro att en ny istid är på väg...
Ditt sovrum ser verkligen jättemysigt ut!!
Ha en skön söndag!

Postat av: Lily of the valley

Idag har det varit ljuvligt!
Svalörten är verkligen söt :9
Förresten har du sicktat några vitsippor än?
Vilket härligt VÅRFYND du gjort :D Ditt sovrum är mysigt och trivsamt. Jag antar att din sömn är god :D
Ha en underbar vecka
Kram Lily

2008-04-13 @ 17:25:07
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: åsa

Roligt o hitta något som man verkligen faller för o så på rea..hur ofta inträffar det..? / åsa

2008-04-13 @ 20:08:19
URL: http://asas.tradgardsblogg.se
Postat av: Poppins

Ditt sovrum ser jättemysigt ut. Här kan du väl verkligen koppla av och sova gott. Vi har också valt lite mörkare färg på väggarna, allt för en god sömn. Jag sover dåligt när det är för ljust även om jag tycker det är mysigt att vakna i ett ljust sovrum.
Bror ser ut som om det är han som bor i sovrummet! :)
kramar från Poppins

2008-04-13 @ 20:29:49
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: tingeling

Sovrummet är så viktigt att få mysig men mitt är just nu inte så fint men jag ska fundera ut lite nya möjligheter kram Tingeling

2008-04-13 @ 21:37:45
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Zassi

Vilken härlig bädd av blommor!
För att inte tala om din alldeles egna bädd =)
Såna fynd kan man bara inte låta slinka mellan fingrarna!
Det ser så varmt och mysigt ut i ditt sovrum med de gröna väggarna, svart smide och nu det läckra överkastet!
Jag tror minsann vi är bäst på att göra fynd :)
Ha en underbar måndag! Kramiz

2008-04-14 @ 11:22:59
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: EVA

Här har det snöat nästan 2 dm sen igår...så viss skillnad är det på vårt avlånga land...och då är det ändå minst 50-60 mil till nordligaste toppen av Sverige från oss !
***
Ha en fin start på veckan !
KRAAAM EVA

2008-04-14 @ 14:56:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Inga M

Du har hittat en läcker färgskala i sovrummet. Det är ett rum som jag tror många försummar men det är värt all möda i världen att göra trivsamt. Där ska ju ändå en hel del tid tillbringas.

Ville bara säga att om det blir nedstängning av blogg.se, vilket diskuteras här och där så finns jag på min Expressenblogg tills jag ordnat något bättre. Men helst blir jag kvar här förstås.

2008-04-15 @ 05:38:40
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nicki

Vad härligt det ser ut utan snö, vill också ha snöfritt! Men här uppe i norrland får vi nog vänta ett tag till. =)Gillar verkligen lyktorna, vart har du fått tag i dem? Ha en trevlig vecka!

2008-04-15 @ 19:23:40
URL: http://lavendeldoften.blogg.se
Postat av: Trolda

Ejmis; Jag trivs verkligen fint där...=D
Lily; Ja min sömn är ytterst god =D Jag HAR hittat Vitsippor också=D men inte så många just DÄR...Men Svalörten är ju fin också =D
Åsa; ja det är så kuuuul =D
Poppins; Bror BOR där...;-)Han tar dock rejält med plats så nattetid brukar han få ligga på golvet istället...Men ibland smyger han upp ändå...;-)
Tingeling; Det är så kul att planera inför inredning!Du får det säkert riktigt trivsamt framöver =D
Zassi; hahaha...ja vi fyndar vi =D Och ORD-fyndiga är vi visst oxå =D
Eva; hoppas även NI får Vår snart!
Inga M, Ja det känns mysigt i mitt sovrum, och som du säger så spenderar vi ju viss tid där...Och vi hoppas att bloggen blir kvar som den är, annars hittar jag dig där,tack =D
Nicki; Lyktorna är från Indiska för kanske tre-fyra år sedan...Men liknande FINNS har jag sett till rimliga priser =D
Trolda - tack och kramar!

2008-04-16 @ 09:45:22
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback