Uppiggande Rosor =D

image1205 
Icke på något vis BEKLAGANDES, utan snarare krasst KONSTATERANDES, inser jag att de många snörvlandes och hostandes KUNDERNA troligen har lyckats med den föga hedervärda bedriften att sprida sina baciller till Trolda...För ganska illa känns det...Och jag hostar och nyser och huvudet känns så där riktigt fullt av "bomull"...

Så kommer man hem efter en arbetsdag med tungt huvud och rinnande näsa och finner denna vackra ROS-BUKETT på bordet...Med ett litet bifogat "krya-på-dig"-kort vid sidan om...Då ÄR det liksom som om snuvan far all Världens väg! "Hux-flux" är huvudvärken borta och tröttheten som bortblåst. En spirande VÄRME sprider sig i kropp och själ. Och jag tror faktiskt alldeles sant och visst att förkylningen verkligen FLÖG iväg! UT genom fönstret, borta med vinden. För Livet känns plötsligt så där HÄRLIGT igen =D
image1206 
Visst är det en ljuvlig bukett...Och som den Florist jag nu är måste jag naturligtvis tala om rosornas namn =D Den gula heter Ilios och symboliserar SOLEN´s färg. Den creme-färgade rosen är sedan tidigare en av mina absoluta Favorit-rosor och heter Artemis. Ljuvligt, härligt och underbart uppiggande!

Så nu sitter jag alltså här med lätt huvud och en "snor-fri" näsa...Och NJUTER av Livet och av den vackra buketten och kanske framför allt av den kärleksfulle GIVAREN´s trivsamma närvaro...=D

Trolda - With Roses And Love =D


Kommentarer
Postat av: åsa

Åhh så trist med förkylning.. krya på dig.. men så kul med en såå fin rosbukett.. Ja d kan man ju faktiskt nysa lite....=))) / kram åsa

Postat av: ejmis

Krya på dig!

2008-04-17 @ 20:32:34
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Tänk vad *lite* kan göra *mycket*! Underbara rosor! Artemis är väldigt vacker :D
Jag måste säga att du gjort ett mycket fint loppisfynd! Det är kul när man hittar något fint till bra pris. Härligt med danskt besök :D Cheesecaken ser väldigt god ut :D
KRYA PÅ DIG :D
Många Lilykramar

2008-04-17 @ 21:35:24
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Oj, vilken medicin! Undrar vem som lämnar så romantiska "piller" hemma hos dig? :) Själv har jag som mest fått en påse halstabletter av mannen i mitt liv...
Krya nu på dig men det gör du säkert med en sådan uppmuntran.
kramar från Poppins

2008-04-17 @ 22:26:31
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Zassi

Nämen jag dånar så vackert! Tror jag det att du blir frisk i ett nafs :)
Hihi.. vad roligt! Det spritter i hela kroppen - kanske för att det är fredag!
Underbara bilder!
Kramiz//Z

2008-04-18 @ 08:54:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Laijnen

Men Trolda då, detta var ju inget vidare, jag är på bättringsvägen från min förkyldning. Sakta men säkert. Därför har det som sagt varit dåligt med bloggandet. Å du kikade på ditt sovrum...snygg giraff i sängen.hihi Du har det så mysigt och snyggt blir så så glad när man ser det. Och för att pigga upp dig lite extra så fixade jag ut mitt recept på morotskakan...lova mig att du provar den..mumsigt gott, precis som din cheeskaka...

Kramar och hoppas du snart är på bättringsvägen

2008-04-18 @ 09:16:57
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: cadial

Fina blommor! Eftersom du namner Ilios och solen, sa far vi inte glomma att Artemis pa lite avigvagar ibland forknippades med manen och cypressen (!)(Wikipedia): In Greek mythology, Artemis [(Greek: (nominative) Ἄρτεμις, (genitive) Ἀρτέμιδος)] was the daughter of Zeus and Leto, and the twin sister of Apollo. She was the goddess of forests and hills, the huntress.[1] and was often depicted carrying a bow and arrows. The deer and the cypress were sacred to her. In later, Hellenistic times she even assumed the ancient role of Eileithyia in aiding childbirth.

Artemis was one of the most widely venerated of the gods and one of the oldest (Burkert 1985, 149). Her later association with the moon is a popular idea which has little foundation. She later became identified with Selene,[2] a Titaness who was a Greek moon goddess, and she was sometimes depicted with a crescent moon above her head. She also became identified with the Roman goddess Diana[3] and with the Etruscan goddess, Artume. [4]

2008-04-18 @ 12:48:22
URL: http://cadial.bloggagratis.se
Postat av: tingeling

Nu är det förkylningstider igen usch och y
Visst är det vsckert med rosor kram Tingeling

2008-04-19 @ 11:45:33
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Trolda

Åsa; Ja, med en sån fin bukett kan man gott kosta på sig en liten förkylning...;-)
Ejmis; Tack :)
Lily; Tack,tack - det känns redan betydligt bättre;-) Och jag är SÅ nöjd med loppisfynd och kakan är verkligen utsökt god =D Danskarna ger Livet extra Glädje och Lycka - så är det - liksom DINA fina kommentarer alltid gör =D
Poppins; Tack =D Och det är ju TANKEN som räknas!!! Halstabletter eller rosor...Bara HJÄRTAT finns med i givandet spelar det liksom ingen ROLL...Men BÄTTRE o PIGGARE BLIR vi =D
Zassi; Självklart;-) Och fredag ÄR fredag och VÅREN är här...=D Klart det "sprittar" i kroppen o knoppen=D (nu jobbar ju jag HELGEN då förstås....:( men det behöver man ju icke låtsas om....hmmm...;-))
Laijnen; åh du är väl för söt!!! skall genast skriva av det säkert UNDERBART goda receptet...;-) Och skönt DU är frisk! Ibland tar förkylningarna sån tid att bli av med...men med MOROTSKAKA o Rosor skyndar tillfriskningen på =D
Cadial; Jag tackar för den eminenta förklaringen av rosen Artemis´namne...Kul att hon nämndes i samband med MÅNEN! då har jag ju liksom hela "kittet" här...Sol o Måne...Dag o Natt...Yin o Yan...Livet i ett nötskal....Men jag undrar om Hon DOFTADE lika ljuvligt som "The Rose"!?? ;-)
Tingeling; Ljuvligt med rosor - ja! mindre trivsamt med förkylning - Ja...:)
Trolda - kramar till er alla =D

2008-04-19 @ 18:09:21
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: ejmis

Tack! =)

2008-04-20 @ 10:42:54
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Detsvartataket

Aj då,ingen vidare! Vilken tur att du fick blommorna :))

Skön söndag!

2008-04-20 @ 14:26:05
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback