Gråväder...

 
Sällan eller aldrig har jag väl upplevt en sådan GRÅ december...Det är som om Solen bara inte KAN tränga igenom denna täckande massa som vi kallar Moln. Världen är inbäddat i ett ogenomträngligt TÄCKE, stoppat med grå bolster i mängd, som inte ens värmer...eller kyler för den delen...För hade gradantalet behagat sjunka några grader hade det ju iallafall blivit minus och FROST! Och med frosten finner det grå en ljusare kulör och övergår i vitt, Ljusets färg. Det hade varit HÄRLIGT nu.
 
Rejält lågt var också Havet denna dag. Precis som om även DET  ger upp inför de grå skyarna, och liksom inte ORKAR fylla på med mer vatten. Glada var iallafall de små Änderna och de ståtliga Svanarna som enkelt kan finna föda och rehabilitering i dessa tider. Alltid något =D

Men vi "biter ihop" och ser FRAMÅT! För vi VET ju att någonstans bakom de grå skyarna FINNS Solen, och Ljuset SKALL komma åter - så ÄR det! Tills dess glädjer vi oss åt vardagen och det den medför, vi glädjer oss åt det lilla i allt det stora och vi väntar på en förhoppningsvis fröjdefull Jul. För vi VET...

Trolda - With Lights In The Dark =D

Kommentarer
Postat av: Zassi

Hej underbaraste tjej =D

Du har fått ett litet mail av mig!

Jag hoppade och studsade som en tok igår =D

Ett PAKET hade dimpt ner i vår BREVLÅDA!

Iiiiiih....



Här är det 2 plusgrader och snart har all snö regnat bort, det är bara IS överallt. Toktrist, och jag gissar att om det inte blir minusgrader har vi snart liknande utsikt du och jag.

Kramkram//Z

Postat av: Laijnen

Ja usch vilken grå december, håller med dig här Trolda. Nu skäms jag men har inte varit och hälsat på dig på länge, men nu har jag iaf kollat igenom dina inlägg. Vet du - jag skulle vilja gå rundvandring hemma hos dig. Du har en väldigt hög mysfaktor hemma hos dig tror jag. Blir lite avis att man själv inte håller iordning som du gör...



Och innan det är försent, eller att man glömmer av de, så passar jag på att önska dig en riktigt



GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!



Kram Kicki

2008-12-18 @ 10:11:37
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Jag vill att snön ska komma tillbaka, så att det blir ljusare och mer julstämning. Vi har haft snö de senaste veckorna, men de senaste dagarna har det varit plusgrader och det mesta har försvunnit nu. Jag vill ha en vit jul! Kram

2008-12-18 @ 13:01:14
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Nina

Någon gång måste det ta slut på moln... de kan inte vara i evighet.

2008-12-18 @ 19:09:36
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback