Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" bjuder faktiskt på LITE blå Himmel, om än sent, strax före Solens nedgång. Annars har det varit grått, mörkt och regnigt i en som det känns, oerhört lång tid nu. Det kom faktiskt lite snö härom dagen men den blev inte långlivad. Nu är jag ingalunda en person som tycker något vidare om snö, men det lyser ju upp i det annars så rådande vintermörkret. Temperaturen håller sig runt nollan och det är lite råkallt ute.
 
Jag satt härom kvällen och kikade igenom lite bilder från Sommaren som gått...Här är det minsann inget rådande mörker utan här är det LJUSET och en knall-blå Himmel som regerar. Inte utan att man längtar lite...Bilden är från juni månad och det är från en tur till Smögen och Kungshamn fotot blev taget. Men det ÄR ju faktiskt också så att det VÄNDER snart...och LJUSET kommer åter =D Tills dess får man hålla till godo med ljus och mys i Adventstider och med att nostalgiskt blicka bakåt från härliga och ljuvliga Sommardagar.
 
Jag önskar alla en fin andra Advent! Nu skall jag upprepa gårdagens lilla kvällsnöje med att strosa runt i området och kika in i alla pyntade fönster och trädgårdar där värme och ljus strålar i denna decembertid =D

Trolda - With Weekly Report And With Joy =D

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Jag gillar attse andras fina fönster, så fint!

Ha en fin 2:a advent!

Postat av: Inga M

Även om årstiden är grå så blir det många fina nyanser på himlen ibland. Det syns på din bild också.

2008-12-08 @ 03:53:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Söndagsbilden är jättefin!

Jo, jag gillar snön i måttliga mängder, blir så mycket renare inne när man har hund! Hi, hi!

Mmm, ditt silvriga fat här nedan, underbart!

Ha en bra dag idag!

Kramen!

2008-12-08 @ 06:45:16
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Zassi

Ditt silvriga fat är ju dö'snyggt!! Tänk att taklök passar så bra året om. Gillar det verkligen.



Här har vi 8 minusgrader och kanske 3 dm snö. Jag ÄLSKAR vintern, det ska vara mycket snö och gärna 8-10 minusgrader :)



Ha en underbar start på månda'n :)

Kram

2008-12-08 @ 08:29:25
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Åh, sål mysigt, jag älskar den här tiden på året, med alla stjärnor i fönstren. Venus ligger bredvid mig och snarkar, annars skulle hon säkert hälsa till Dig!

2008-12-08 @ 12:41:35
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilka fina bilder, speciellt den översta! Jättevacker! Hoppas du haft en mysig helg! Kram

2008-12-08 @ 15:40:51
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Fina bilder! Slog mig idag när jag körde hem efter arbetet vid kl.16-tiden.-Vad mörkt det är...Som tur är, har vi advent och jul med ljusstakar och stjärnor, och lite överallt finns träd-och buskbelysning som lyser upp! Tack och lov för det!!!!!!

Kram Lily

2008-12-08 @ 21:38:22
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Jag kommenterade här oxå men kommentaren försvann tydlgen...

Mysiga bilder! Det är tur att vi har advent och jul som lyser upp vår tillvaro...Jag längtar till våren!!!!!!!!

Kram Lily

2008-12-08 @ 21:43:27
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Jag har inte ett sol och blå himmel på flera veckor! Tur att jag har min lilla dagsljuslampa som skiner här vid sidan om min dator. Ljusterapi gäller, alltså!

kramar från Poppins

2008-12-10 @ 19:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback