I Väntan på Våren...

image1082 
Jag fick sådan lust häromdagen under en promenad att bara slå mig ned på bänken och invänta VÅREN...Se de sista resterna av snön smälta bort, se den första spirande Snödroppen kika fram, njuta av Fåglarnas sång och bara vara, finnas till och njuta av tillvaron. Bara sitta där på bänken och vända upp mitt ansikte mot de allra första värmande solstrålarna...Sitta där och filosofera över det underbara LIVETS alla möjligheter...I väntan.
image1083 
Alternativet hade varit de mycket inbjudande STUBBARNA. Här doftar det av mylla och av mossornas Liv! Här kunde man verkligen ha suttit och fördjupat sig i ett fridfullt sinnestillstånd...Sniffat och insupit de ljuvligt Vårlika dofterna...Väntat...
image1084 
Väntar gör också MARKEN inunder de sista snöresterna...Och de gracila grenarna som sträcker sig längtansfullt upp emot skyn. Väntar på solljuset och värmen som skall ge dem nytt Liv. Här skall det spira och växa, här skall det gro! Kanske blir det en äng av Ängsblommor? Eller så blir det kraftfullt, spirande gräs som i sin tur ger näring och Liv till oss alla andra...Och tänk bara vilken färgprakt träden skall bidraga med!

VÅREN - denna tid jag älskar allra mest. Det är förväntningarnas tid, det är NY tid. Den inger hopp och förtröstan. Den kommer med Liv och ger spirande Kärlek. Våren - jag väntar!

Och under tiden jag väntat har det visst redan blivit FREDAG! Veckorna går i rasande fart...Och så länge de liksom LANDAR på fredagar med efterföljande ledig Helg - kan jag GÄRNA följa med i dess takt...Och ju närmare kommer vi ju VÅREN...=D

Trolda - Longing...

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Din beskrivining av våren var så målande att.....nu ÄR det helt enkelt vår Trolda! Och snart dags att placera sig i bersåerna och njuta!

Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Ja, tänk den första BERSÅ-dagen...=D
Trolda - tjingeling!

2008-02-09 @ 10:06:56
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Man brukar inbilla sig att våren är mest efterlängtad när det varit en hård vinter. Men jag har då aldrig längtat så efter våren som efter den här hopplösa och obefintliga vintern. Det måste vara mörkret det handlar om. När det inte är snö på vintern så blir det så mörkt och trist. Då längtar man efter ljuset. Kan se Dig framför mig sittande där på bänken och vänta på våren! De där första solstrålarna är ljuvliga!

2008-02-09 @ 10:57:38
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Poppins

Åh, det var verkligen en poetisk Trolda som skrev det här inlägget. Jag riktigt känner vårsolen och ser hur växterna strävar upp mot den. Du har satt samman en underbar beskrivning som sammanfattar precis hur det känns.
Solen har skinit hela helgen och det känns verkligen som VÅR! Idag ska jag ut på promenad och se vilka vårtecken jag kan hitta. Utanför vår ytterdörr blommar i alla fall vintergäcken lite blygt.
Många kramar!

2008-02-10 @ 09:50:58
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag längtar oxå till våren men idag är det grått och tråkigthär i sörmlandd kram Tingeling

2008-02-10 @ 10:11:56
Postat av: Trolda

Inga; Håller med dig om att just denna vinter får en att längta ÄN mer intensivt efter Våren...Tydligen är det den mörkaste någonsin(minst solljus...) Och visst är de första strålarna alldeles, alldeles UNDERBARA...=D
Poppins; Tack söta du =D Jag hoppas du fick en underbar promenad under solen där nere i södra delen av Sverige! Här var det dimmolnen som regerade, men det var ändå skönt med en promenad i det fria! Vad härligt med blommande Vintergäck! Såg faktiskt några för första gången i år i en rabatt jag passerade under tipspromenaden =D
Tingeling; Visst längtar vi nu - och den KOMMER ju!!! =D
Trolda - kramar!

2008-02-10 @ 18:25:41
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback