Påskris...

image1103 
"Nej, men inte påskris REDAN...!?!"

Jo, men visst - precis så ÄR det !!! =D Och ser man det krasst så ÄR det inte så långt kvar till självaste PÅSKEN som är TIDIG i år...För egen del kändes det bara VÅR-LIKT med riset och de så för Våren symboliserande ÄGGEN.  FJÄDRARNA sätter extra "piff"!
image1104 
Nu är det ju också så att PÅSKEN definitivt är den "högtid" jag uppskattar allra mest! Det beror troligen på att LJUSET  kommer åter, att NATUREN spirar och grönskar och att ENERGIN aldrig är så stor och stark som just då. Det SPRAKAR helt enkelt om Påsken, brasa eller ej...=D

Och då är det väl inte fel att få njuta lite "i förskott" !?! För det GÖR jag verkligen...NJUTER, och GLÄDJS. Med alla sinnena, hela tiden. Så ÄR det.
image1105 
Dessutom tycker jag de nyinförskaffade ÄGGEN är HÄRLIGA med sina brun-guldiga och transparenta toner. Och bruna FJÄDRAR känns helt rätt.

Trolda - With Easter-Eggs...=D

Kommentarer
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Påsken måste väl vara drömhögtiden för en äggfantast som Du! ;-) Ja, det är ju inte så långt kvar, faktiskt. Hoppas allt är väl! Måste se till att åka till svärföröldrarna ngn dag under Din arbetstid så jag får kika in och säga hej! :-)

Postat av: EVA

Nej det är inte långt till påsk ! Vi åker till värmen om 23 dagar jag och mina döttrar...nedräkning såklart !
***
Ha en skön helg !
KRAM EVA

2008-02-22 @ 08:18:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Härligt med ägg och fjädrar. Håller helt med dig om att påsken är den bästa av våra högtider. Han en skön helg!

2008-02-22 @ 09:24:27
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Poppins

Nej, njut du i förväg! Och påsken är här inom några veckor. Jag har satt in forsythia, för mig är det mitt "påskris". Jag tål nämligen inte att ha björk inomhus.
Jag har, inspirerad av andra bloggar, redan börjat göra påskägg. Ska lägga ut en bild så småningom.
Ha en bra helg!
Många kramar från Poppins

2008-02-22 @ 09:52:44
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ja tiden går så fort..så till påsk kan man allt starta tidigt..=) Härligt ris o vackra ägg..=)/åsa

2008-02-22 @ 09:52:58
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har också tjuvstartat påsken här hemma med påskliljor i snitt och i kruka, lite ägg, ska ta fram lite fjädrar nu i helgen och samtidigt sortera bland påskpyntet. Lite björkris måste jag ju också ha...
ha en skön helg
kram Lily

2008-02-22 @ 19:00:02
Postat av: Zassi

Du vad härligt! Jag gillar oxå påsken, det är då allt det gröna och gula kan komma in :)
Kramiz//Z

2008-02-22 @ 23:16:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättefint.
Tänk att det snart är påsk.
Ha en trevlig lördag kram Tingeling

2008-02-23 @ 09:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback