Söndagsbilden

Jag väntade in i det längsta med veckans "Söndagsbild" i hopp om att de grå DIMMOLNEN äntligen skulle lätta, men så blev det nu inte...Så därför är det en bild i dimmolnens grå töcken och tecken. Men i LUFTEN är det trots allt en spirande VÅR-DOFT! Åt DET kan dimman inget göra - så ÄR det!
image1085 
Det är cirka ÅTTA plusgrader och den svaga vinden känns full av löften...Löften om kommande värme, sol och spirande knoppar. För nu känns det verkligen som om Våren är i antågande - februari till trots - och det passar mig alldeles UTMÄRKT =D

Dagen idag har annars inneburit en stärkande TIPSPROMENAD! Denna ytterst trivsamma kombination av MOTION och ALLMÄNBILDNING. Jag svarade rätt på 10 av 12 frågor och det var väl hyfsat...Nu är jag ju en tävlingsmänniska av rang i sådana här göromål och känner mig väl egentligen inte HELT till freds, men inser att det inte är så pjåkigt iallafall...Det skall bli bättre NÄSTA gång!
image1086 
Denna fråga var det dock inga tvivel om...ALLA vet väl att Kungen och Silvia gifte sig 1976...Och BARNFRÅGAN var en "baggis" - som sig väl bör...=D Det var även "SKOGS-BINGO" där jag faktiskt hade turen att kamma hem en rad...Eventuella vinnare meddelas senare...

Det är HÄRLIGT att komma sig ut i Naturen! Jag njuter i fulla drag av de små vandringarna över stock och sten...Och under färden passerade jag en utsökt PARK som säkert blir riktigt vacker i Vårens kommande skrud...Här nästan VET jag att det kommer att vara FULLT av Vitsippor framöver...
image1087 
Det blev också en KAFFE-PAUS vid ett "fika-ställe". Här njöt man gott av de bruna bönornas värmande dryck. Det smakar väl aldrig så gott som med FIKA utomhus i det fria!?!
image1088 
Trolda - With Weekly Report!



Kommentarer
Postat av: Eva

Tipspromenad som är så roligt. Tyvärr så omges jag av folk med helt andra tankar om vad som är roligt så det blir inte så ofta.
Vad vårlikt, trots det gråa, det ser ut hos dig. Vi har ännu en hel del snö trots att vi inte har så många minusgrader, +3 var det nog närmare bestämt idag.
Ha det så bra.
Eva

Postat av: ejmis

Jag gillar verkligen din idé med söndagsbilden, det är så kul att se naturens förändringar.
Jag tror jag måste leta reda på en lämplig plats och göra ett eget bild-projekt.
Ha en bra vecka!

2008-02-10 @ 21:21:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Laijnen

Du har haft en skön helg ser jag. Inte alls fel. Tiden den bara flyger iväg. Hinner inte med sig själv....Men snart kommer väl våren får vi hoppas
Kram...

2008-02-11 @ 07:49:14
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Johanna

Idag har vi soligt här och det känns vårigt! Fina bilder!

2008-02-11 @ 12:13:35
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Zassi

Hahaha... vilken rolig tipsrunda! Jag minns att jag skickade en grattisteckning till vårt kära kungapar och jag fick faktiskt ett tack-kort som jag tror mamma har kvar :)
Ha en bra måndag! Kramiz

2008-02-11 @ 12:49:13
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: åsa

Så sant..inget smakar bättreän fika utomhus..=)/åsa

2008-02-11 @ 19:02:54
Postat av: Trolda

Eva; Ja, tipspromenader är trivsamt =D Och det KÄNNS vårlikt ute, och det DOFTAR som Våren...Ljuvligt =D
Ejmis; Tack =D Och det är kul att se förändringarna från vecka till vecka faktiskt! Ser fram emot DIN "söndagsbild" så =D
Laijnen; Visst flyger tiden bara iväg...Och snart ÄR det Vår =D
Johanna; Låter härligt! tack =D
Zassi; Naturligtvis har DU fått tackkort av Kungaparet - FATTAS väl bara annat!!! =D Ha en fin kväll!
Åsa; Ja visst är det SÅ! Fika i det fria är ljuvligt gott =D
Trolda - med kramar till er alla =D

2008-02-11 @ 19:38:17
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Hos oss var det strålande sol hela helgen! Men inte kom vi iväg ut till naturen, tyvärr. Det ser härligt ut med rastplatsen, men var är kaffekorgen?
kramar

2008-02-11 @ 21:36:31
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det här med söndagsbild är kul. Minns att jag gick in på den kategorin hos Dig en gång och tittade på alla söndagsbilderna över en säsong och det var en fin årstidskavalkad!

2008-02-11 @ 22:47:36
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: ejmis

Det blir tisdagsbilder för mig =)

2008-02-13 @ 10:46:01
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback