Söndagsbilden

image1096 
Söndagen bjuder på sju plusgrader och grå himmel, en lite ettrig vind far runt och kyler. Dagen IMORGON skall dock bli bättre! Det är utlovat SOL och TIO plusgrader och ingen direkt blåst att tala om. Undertecknad är dessutom LEDIG då och kan således NJUTA av det härliga Vår-vädret =D

Till min STORA glädje var det tidigt imorse tre stycken vackra RÅDJUR som strosade runt på gärdet alldeles nedanför fönstret! Jag såg även en ståtlig och vacker HÄGER komma svepandes på vida vingar ner över ån =D

Jag har fönster åt två väderstreck från min lägenhet. Åt NORR figurerar den återkommande "Söndagsbilden" som jag genom att "vräka" mig ut genom köksfönstret lyckas ta, medans de andra fönstren ligger åt SÖDER och där jag även har min lilla balkong - som ju bådar gott inför kommande soliga dagar man vill njuta av sol utan att gå så långt...(Jag har STORA planer för balkongen...=D)

Tänkte här visa hur utsikten ser ut just från min lilla balkong, där jag alltså skall sitta och njuta av de värmande strålarna framigenom...=D
image1097 
Som synes har jag alltså väldigt nära till det lilla samhällets kyrka. Och varje söndag hör jag kyrk-klockorna klämta i enhällig klang...Inte störande alls faktiskt utan snarare lite gemytligt måste jag säga.

Trolda - With Weekly Report!

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mycket fint att se en kyrka från bostaden. Jag ser Högalids dubbeltorn långt borta men hör aldrig klockorna. Du bor fint Trolda!

2008-02-17 @ 17:08:35
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Ja det känns bra faktiskt. Lugnt o skönt o nära till Djur o Natur =D
Trolda - kram =D

Postat av: Nina på Johangården säger

Men på nedre bilden har du ju solen... och så kommer den i morgon. Fast jag såg den idag, av och till.

2008-02-17 @ 18:01:55
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Du bor jättefint! Härligt att ha naturen så nära inpå knutarna och en sådan rogivande utsikt.
Ska bli spännande att se din balkong framöver...
Ha det skönt imorgon
kram Lily

2008-02-17 @ 18:05:37
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Trolda

Nina på Johangården; Nu togs faktiskt "sol-bilden2 redan på FREDAGEN faktiskt...=D Du är så observant! =D Och IMORGON kommer den =D
Lily; Ja det är ett härligt område att bo i för en Natur-människa som jag =D Och balkongen skall förhoppningsvis bli en liten oas av blommor o flärd...=D Imorgon skall jag se vatten- av något slag - längtar.Tack =D
trolda - kramar!

2008-02-17 @ 18:58:14
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Det ser jättemysigt ut där du bor. Tänk vilken utsikt åt båda hållen! Naturen med ån i centrum åt ena hållet och den lilla byn åt andra hållet. Perfekt! Den lilla kyrkan ser väldigt söt ut och nästan som tagen ur en tavla.
Ska bli kul om vi får följa ditt balkongprojekt!
kram från Poppins

2008-02-17 @ 19:03:02
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Poppins

Hihi! Tror vi var inne hos varandra exakt samtidigt!

2008-02-17 @ 19:04:05
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det här var väldigt idylliskt! Kul med Din söndagsbild, snart är det väl gröna skiftningar i den.

2008-02-17 @ 23:02:22
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Poppins; Tack =D Och balkongen skall snart börja ta fart...=D Tror det var en samtida tanke där - ja!=D
Inga; Ja fortsätter det så HÄR vädermässigt BLOMMAR det väl snart...=D
Trolda - kramar o godmorgon!

2008-02-18 @ 07:47:22
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback