Nytt År - Nya Möjligheter !

Så ser jag det...NYTT år, NYA möjligheter.

Istället för att titta allt för mycket BAKÅT strävar jag nu FRAMÅT. Jag ser fram emot NYA möjligheter, NYA upplevelser och har ett NYTÄNKANDE. Ingen idé att grubbla alltför mycket på året som gått, utan hellre då planera och hoppas på det som komma SKALL. Och det känns som om år 2008 är FRISKT,LJUST och GLATT =D

Friskt, ljust och glatt var det också på min NYÅRSFEST! Tio friska deltagare, alla på lysande humör bjöd på många, långa och härliga skratt. Och maten var god...
image1020 
Till förrätt serverades det KRÄFTSOPPA. En enkel och lättlagad rätt som smakar LJUVLIGT gott. Huvudrätten bestod av en klassisk vitlöksdoftande POTATISGRATÄNG, med ugnsgrillad marinerad FLÄSKFILÉ till. En SALLAD med färska grönsaker och fetaost kompletterade fint. Efterrätten skiktades upp i glas och var CHOKLADPUDDING med VISPGRÄDDE och PHYSALISBÄR. Enkelt, lättlagat och gott. Precis som man vill att det skall vara en NYÅRSAFTON då tiden hellre skall spenderas med mingel i goda Vänners lag än att stå över grytorna...

Dukningen gick i enkelt VITT o GRÖNT.

Den "skimrande" VÄRDINNAN matchade dukningen och minglade runt i ny vit skrud...=D
 
Som VÄRDINNA får man ibland också BLOMMOR =D Något som undertecknad dock inte är så bortskämd med då alla tror att "hon som JOBBAR med blommor vill väl INTE ha blommor"...Ack så fel! Jag ÄLSKAR ju blommor, och blir OERHÖRT glad för en bukett.
image1022 
Denna vackra bukett i vitt och lime tilltalar mig mycket (och matchar det övriga dessutom...=D) Det är vita TULPANER, vita RANUNKLER och limefärgad SPINDELKRYSSANTEMUM. I buketten ingår också vita ROSOR och limefärgade NEJLIKOR.
   
Jag förärades också med en bukett i fräscht orange, med vita inslag. Där var det ROSOR och ELEGANSNEJLIKOR som stod för det vackra...
Dagen till ära hade jag dessutom själv införskaffat en bukett av mina absoluta FAVORITBLOMMOR: DOFTLILJA. Här är det den vita LONGIFLORUMEN  som sprider skönhet och väldoft omkring sig.
  
Klockan tolv skålades det i CHAMPAGNE och hela grannskapet lystes upp i vackra fyrverkerier. Så summa summarum var det en ytterst trivsam afton och det känns absolut som en fin start på detta nya år 2008!

Trolda - In 2008...

Kommentarer
Postat av: Zassi

Ojoj vilket kalas! Åh vad fin du är i din nya klänning :) *lycka*
Det låter som att ni haft det alldeles underbart :)
Kramkramkraam på det NYA året! //Z

Postat av: Lily of the valley

En härlig afton...
Du har fått en liten utmaning av mig som jag hoppas du vill svara på :)
kram Lily

2008-01-02 @ 22:25:56
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Låter som en riktig fest. Och du ser ut som en riktig baldrottning i din nya blåsa!
Kräftsoppa låter gott. Är det ett recept du vill dela med dig av? Jag tar tacksamt emot det.
Vit och grön dukning - jättetjusigt! Grönt i alla nyander är min favoritfärg, kanske för att det symboliserar naturen och ger mig lugn och ro.
Kramar från Poppins

2008-01-02 @ 23:43:42
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: EVA

Vilket härligt nyårskalas !!! Och snygg dukning och god mat...vad mer kan man begära...
***
KRAM EVA

2008-01-03 @ 15:24:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

Zassi; TACK =D Det var som sagt ytterst trevligt...=D
Lily; Yep, so it was...=D Och jag tackar för utmanings-erbjudandet =D Skall definitivt ta mig an det inom snar framtid, tack =D
Poppins; Tack =D det var jättetrevligt =D Och kräftsoppereceptet KOMMER, jag lovar! (den är otroligt lättlagad och god=D)
Eva; Ja, vad mer kan man begära...=DTack =D
trolda - kramar!

2008-01-03 @ 19:38:30
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: fialotta

Hoppas du haft en bra början på de nya året. Jag säger bara wow, vilken värdinna! Den klänningen gick inte av för hackor du.

Trevlig helg på dig!

2008-01-04 @ 22:13:45
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: åsa

Åhh vad fin du var i din klänning.. och trevlig helg=)/åsa

2008-01-05 @ 11:19:27
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Fialotta; Tack...=D Hoppas din början är fin också!
Åsa; Tack =D Och trevlig helg till dig/er också!
Trolda - kramar!

2008-01-05 @ 16:02:27
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback