Utmanad

Söta LILY (Lily of the Valley) har sänt mig en UTMANING där jag ombeds skriva SJU SANNINGAR om mig själv. Jag har svarat på liknande "utmaningar" tidigare och för att undvika eventuella upprepningar väljer jag därför att skriva om HISTORISKA händelser i mitt Liv, som jag är ganska så säker på att jag inte nämnt tidigare i min blogg.

UTMANINGEN för övrigt går till på följande vis:

1 Länka till den som utmanat dig
2 Berätta sju sanningar om dig själv
3 Utmana sju nya personer i slutet av ditt inlägg
4 Lämna ett meddelande till dem du utmanat

Jag väljer att gå i KRONOLOGISK ordning...

1 Mitt allra första MINNE i Livet etsade sig fast redan före ett (!) års ålder. Det var den då världshistoriska MÅNLANDNINGEN som tydligen gjorde ett sådant intryck på mig att jag faktiskt kommer ihåg händelsen.

2 Som liten tre-åring hade jag riktigt dålig syn och erhöll därför också mina allra första GLASÖGON. Inte speciellt kul att bära brillor i den åldern kanske, men turen var med mig och i tonåren hade synfelet vuxit bort =D

3 Jag var en riktig POJK-FLICKA som liten. Under hela min uppväxt prioriterades KILLAR som kompisar, BOLLAR och BILAR som leksaker. Barbiedockor FANNS, men användes aldrig...

4 Jag var i början av tonåren en nästan fanatisk "SPORT-TJEJ". Jag spelade fotboll och bordtennis i organiserad form, och prövade även på handboll, basket och andra bollsporter. Även simning stod på repertoaren.

5 Med risk för att bli klassad som lite "tokig" tillhör jag dem som faktiskt sett ett "UFO". Detta hände i trettonårsåldern och jag var inte ensam om upplevelsen, utan delade den med en annan person som OCKSÅ var vid sina sinnes fulla bruk...=D

6 Min allra första resa utomlands gjordes först vid arton års ålder. Det var som AU-PAIR till Zurich i Schweiz det begav sig...

7 Knappt fyllda tjugo köpte jag och en Väninna en enkel biljett till Bangkok. En resa som skulle vara i kanske drygt tre-fyra månader blev för min del istället nästan två år...Med många och underbara upplevelser som följd...=D 

Ja, det var lite sanningar om mig och mitt tidigare leverne...Jag länkar inte till någon speciell, eftersom det verkar som de flesta jag gärna besöker redan HAR blivit tillfrågade. Men är det någon som har LUST och kanske dessutom inte varit med tidigare, vill jag GÄRNA ta del av era SANNINGAR!

Trolda - Challenged!

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Vilka härliga sanningar :D Tack för att du vill dela med dig. Så spännande äventyr du har varit med om. Resor, och möten med olika människor. WOW! Härligt! :D
Från en pojk-flicka till en annan ;)
Ha en underbar dag
Lilykramar i massor

Postat av: Trolda

Lily; Det var ett sant nöje...Tack för att du ville ha mig med =D
Trolda - kramar =D

2008-01-07 @ 17:21:02
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Förstod nästan att du varit en sporttjej eftersom du gillar sport....i alla fall hockey. För min egen del finns inget vackrare än fotboll.....eeeh...jo såklart att det finns det som är vackrare. En en sommaräng på natten t.ex.

2008-01-07 @ 19:23:44
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Poppins

Det här var ju väldigt roliga och spännande fakta som vi fick ta del av. Tycker det är modigt gjort att kasta sig ut i världen på det sättet. Men så mycket du måste ha upplevt och vilken livserfarenhet som det måste ha gett.
Roligast var dock UFO:t... Den historien måste jag få höra över ett glas vin någon gång! :)
Tusen kramar från Poppins

2008-01-07 @ 20:23:41
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Visst finns det vackra ting här i Världen...=D
Poppins; It´s a deal...=D en sommardag i din trädgård skall du få HELA storyn;)
Trolda - tjingeling!

2008-01-07 @ 20:44:12
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: HH Longuefontaine

Hej Trold

Du er sgu' one of a kind. Nice knowing you... Jeg vil nu gå i tænkeboks og lede efter en ordentlig udfordring til en svensk trold (også kaldet aborre), hvis altså det lille mindretal, der karakteriseret ved ikke at have en blog, må komme med sådanne.

K&K HH

2008-01-16 @ 13:21:09
URL: http://none.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback