Ett Litet Boktips...

image1148 
Så här inför en kanske stundande ledighet  kan det vara skönt att bara riktigt koppla av med något läsbart...Bara sjunka ner där i Favoritfåtöljen med en god bok under en värmande filt . Thé-koppen ej att förglömma! =D

På bokrean köpte jag denna bok, "Lyckans Hjul" av Kajsa Ingemarsson, som jag efter att ha läst gärna rekommenderar. Den är enkel , lättläst och smårolig. Kanske precis det man har lust till att läsa över helgen...

Det handlar om tre grannar i ett villakvarter i en vanlig svensk småstad. De känner inte varandra väl alls egentligen, men efter att en NY och kanske lite UDDA granne flyttar in på gatan och berör, intensifieras deras umgänge betydligt...Den nya grannen väcker oro och nyfikenhet och de tre grannarna slår sina kloka huvuden ihop för att rekognosera nykomlingens liv och leverne. Detta sker bakom förhängda gardiner och tissel och tassel...

Kajsa Ingemarsson skriver som sagt på ett lättläst sätt. Hon fyller sidorna med vardaglig dramatik och en hel del känslor. Ibland kan det nästan faktiskt trilla en liten tår, men mer ofta lockar boken till skratt och på vissa sidor känner man nästan igen sig i smått dråpliga situationer...

Det är en varm och hjärtlig bok som också påminner oss om hur Ödets nyck kan påverka allas våra Liv. Läs den i Påsk och njut!

Trolda - With Books!

Kommentarer
Postat av: Trolda

Tack alla som kommenterat i mitt tidigare inlägg! något har hänt med just det inlägget och inte ens jag kunde kommentera! Men NU verkar det fungera igen =D Så TACK för alla trivsamma ord - som alltid värmer de =D

Trolda - kramar!

Postat av: Poppins

Ibland så ställer tekniken till det för en. Så bra att den verkar fungera på din blogg igen.
Tack för boktipset, det är alltid bra att få även om bokhyllorna just nu dignar efter bokrean. Vi skulle inte köpa något men konstigt nog handlade vi för lika mycket som vanligt. Jag blir nästan stressad av alla böcker som väntar på att bli lästa. Tror du man kan få ledig från jobbet... :)
Så kul att du gillade min glasbonbonjär (eller vad det heter). Ropade in den på Tradera för ett tag sedan, ångrade mig sedan men när den kom hem tyckte jag ändå att det nog var ett bra köp.
Många kramar från Poppins - som slänger lystna blickar på godiset jag köpt till påskärringarna. Om de inte skyndar sig hit redan nu finns det inget kvar på Skärtorsdagen... Stygga mig!

2008-03-19 @ 20:52:00
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: ejmis

Har tittat på den boken men inte köpt den.
Tyvärr blir det inte mycket tid till läsning för mig i helgen eftersom jag ska jobba nästan hela påsken.

2008-03-19 @ 23:00:11
Postat av: Trolda

Poppins; Tycker det är ett gott skäl till att begära ledigt...;-) Och din glasbonbonjär är FANTASTISK! En underbart vacker sak =D Och jag TYCKER faktiskt du KAN nalla lite av godiset...Som den goda människa du nu är har du säkert ÄNDÅ köpt mängder av det...=D
Ejmis; Trist att behöva jobba hela påsken...Hoppas du blir lite ledig sen istället! =D
Trolda - godmorgon och kram!

2008-03-20 @ 07:05:24
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Kattis

Tack för boktipset! Jag har läst hennes övriga böcker men brukar vänta tills de kommit ut på pocket. :)

2008-03-24 @ 08:25:55
URL: http://www.tjornebrant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback