"Grönt är Skönt"

image1172 
Mitt Vardagsrum går mest i beige, creme och vitt, med guldiga detaljer...Nu tänkte jag så här i VÅR-TIDER föra in lite GRÖNA toner i inredningen också. Gärna då den lite ljusare nyansen av grönt som påminner om den i Naturen kommande spirande grönskan. Jag har sett gardiner och en potentiell matta på "Jotex" som jag funderar på att införskaffa, men redan idag blev det ett par nya KUDDAR från en närliggande presentaffär, som jag tycker mycket om. Stora, härliga och fluffiga! Och de passar perfekt till både soffa och tapet!
image1173 
Så blev det även ett par KLOTLJUS...För ljus kan man inte få för mycket av.

Det är härligt när man kan förnya med små detaljer! Ofta räcker det med lite nytt tyg i form av gardiner, dukar eller kuddar för att få en känsla av "nytt och fräscht". Man kan ju även sätta tyg uppåt väggarna eller rama in det som en tavla för att få igen färgskalan. Och små prylar som ljus eller glasprylar i färg förhöjer känslan ytterligare. Så har vi ju naturligtvis också SNITT-BLOMMORNA - ej att förglömma! För visst är det en energikick och sann glädje att få sätta in en vas med doftande färska blommor i färg...Och där HAR vi ju dessutom redan det gröna =D

Trolda - Going For Green =D

Kommentarer
Postat av: Zassi

Så sant så sant!! Åh vilka härliga kuddar!!
Även jag har vårigt gröna kuddar (såklart) - fast på soffan i köket =)

Och ljus kan man aldrig få för mycket av!
Själv är jag hemma och är förkyld idag =(
Ska nu slänga mig i soffan och titta på Oprah och läsa lite bok.

Kramar//Zassi

Postat av: Lily of the valley

Jo, jag håller med. Fräcka kuddar :D Ljusen har en härlig nyans. Jag har gröna tapeter i mitt sovrum och gröna zinkgrejor. Det är så behagligt. :D
Måste bara till Gullholmen, du visar underbara bilder därifrån.
Jag kan, om jag har tur, hyra stuga på Gullholmen genom mitt arbete. När jag ser dina bilder förstår jag vad de pratar om, och efterfrågan på stugor
:D
Ha en underbar helg
kram Lily

2008-03-28 @ 17:16:41
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Åsa

Så sant.. lite tyg i en ram eller massor med mysiga ljus.. ändrar stämningen i rummet.......=) trevlig helg på dig./ åsa

2008-03-28 @ 17:42:19
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Poppins

Du har helt rätt i att det går ganska lätt att förändra och förnya med små medel. Ibland är det bara kul att plocka fram något ur skåpen som man satt undan. Då var man trött på det men nu ser man det med nya ögon. Precis som kläderna i garderoben! Ibland har vissa kläder blivit snyggare ju längre de har hängt oanvända (förutom att vissa också kan bli mindre...).
kramar från Poppins

2008-03-28 @ 17:52:15
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Laijnen

Ljusen såg ut som smarriga gröna äpplen...mums...
Trolda önskas en superskön helg

Kramar Kicki

2008-03-28 @ 21:20:18
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Trolda

Zassi; Anade väl att även DU hade kuddar i grönt =D Jag kanske skall lägga dem i kökssoffan istället också!?? =D Och KRYA på dig nu då!( Men låter onekligen lite mysigt att ligga o läsa i soffan....=D)
Lily; Visst är de lite fräsiga kuddarna! =D Och liksom DU har också JAG möjlighet att hyra genom jobbet.....TÄNK om vi kunde vara där SAMTIDIGT!!! =D Vilken SEMESTER det skulle bli! =D
Åsa; Ja det är oftast inte mycket som krävs för att "piffa till" det! en fin helg till dig också,tack =D
Poppins; Håller med dig om att kläderna i garderoben har en tendens till att ändra storlek..;-) Men SAKERNA är ju desamma och blir liksom NYTT igen...=D
Laijnen; Visst är de härliga! Och de BRINNER bra dessutom =D Tack och detsamma till dig!
Trolda - kramar!

2008-03-29 @ 17:34:53
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag gillade också de där brinnande äpplena. Ha en forsatt skön helg!

2008-03-29 @ 17:43:34
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Fattas väl bara annat för en Slottsträdgårdsmästare! ;-)
Trolda - =D

2008-03-29 @ 18:57:30
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback