"Himlens Hjärta"

image1122 
Filmen "Himlens Hjärta" utspelar sig INOMHUS, består av endast FYRA skådespelare och är filmad i NÄRBILD. Det mesta av filmen utspelar sig kring MIDDAGSBORDET och består av KONVERSATION.

Låter det tråkigt!?? Det är det INTE. Kanske är det till stor del de eminenta skådespelarinsatserna som tar filmen till hög nivå, eller det i dagens samhälle tyvärr ganska aktuella ämnet otrohet som fascinerar...För fascinerar GÖR den. Och under alla mina tidigare biobesök har jag aldrig upplevt en sådan TYSTNAD bland publiken...Det var KNÄPPTYST. Inte ett prassel med godispapper, knappt ett andetag hördes, och var befann sig alla som normalt brukar vara FÖRKYLDA!? INGET hördes...Jag tror alla berördes djupt av den dramatiska berättelsen vi med hjälp av bild och ljud fick ta del av.

Mikael Persbrant visar här en annan sida än den vi kanske är mer vana vid...Borta är den lite elake och arrogante tuffingen, och framför oss har vi en man som är högst VARDAGLIG - och mycket nöjd med det. Hans fru i filmen - Lena Endre - verkar vara mer hårdhudad till en början och tar lite lojt på relationer och fasta förhållanden över lag. Deras bästa vänner - Jakob Eklund och Maria Lundqvist - lever i ett ganska trist förhållande och när båda en längtan efter mer kärlek och passion i tillvaron.

Trots att det egentligen inte HÄNDER så mycket i filmen visuellt sett, dras man med i konversationen de fyra har på ett nästan magiskt sätt. Man nästan KÄNNER känslorna de förmedlar med sina ansiktsuttryck genom bioduken. Och bitvis är närbilderna på sorg och smärta så påtaglig att man berörs riktigt starkt. Och närbilder ÄR det...Att en näsa innehöll så många porer hade jag ingen ANING om...=D

Jag tycker alla som har en möjlighet skall gå och njuta av denna fantastiska film! Förvänta er ingen action, men var beredd på en del skratt, några tårar och stor eftertänksamhet.

Trolda - At The Movie =D

Kommentarer
Postat av: Inga M

Låter jättekonstigt att en sådan film kan vara rolig, men Du har säkert rätt!

Postat av: EVA

Då kanske man ska masa sig på bio då...
***
Ha en fin tisdag !
K R A M från EVA !!!

2008-03-04 @ 09:45:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Zassi

Det låter som en film i min smak :)
ÄÄÄLSKAR Mikael Persbrant! Kramiz//Z

2008-03-04 @ 10:41:41
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Den vill jag se!

2008-03-04 @ 13:57:23
Postat av: Åsa

Åhh kanske skulle man ta sig ett biobesök.. blir alldeles för sällan../åsa

2008-03-04 @ 18:04:16
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Janne Pettersson

Rykten säger att Persbrandts och Ekelunds skägg spelar de verkliga huvudrollerna...

2008-03-04 @ 20:28:42
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: Poppins

Låter som en jättebra film. Berättelser ska ju beröra och det kan de ju göra på olika sätt.
kramar från Poppins

2008-03-04 @ 21:51:54
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Inga; Bitvis är konversationen faktiskt rolig...Deras kommentarer till varandra över middagsbordet är emellanåt både humoristiskt elak och ironisk, men det är inte skrattet som kommer främst. Se den - jag tror absolut du skulle uppskatta filmen!
Eva; Det tycker jag ABSOLUT du skall göra =D
Zassi; Och vem gör inte deeeeet!?! =D
Slottsträdgårdsmästaren; Ja det tycker jag du skall göra! Den är riktigt bra.
Åsa; Det är så mysigt att gå på bio...Gör det!
Janne; Skägg eller icke...=D Se den, du kommer inte bli besviken tror jag.
Poppins; Det kanske främst är en film för oss kvinnor...? Jag gillar filmer som berör på det emotionella planet..."Pang - pang - bevare mig väl..." ; )
Trolda - Godmorgon!

2008-03-05 @ 08:40:17
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: ejmis

Tack för tipset!

2008-03-05 @ 18:29:18
Postat av: Lily of the valley

Låter som en film för mig :)
Ha en fortsatt härlig vecka
kram Lily

2008-03-05 @ 19:07:49
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Laijnen

Låter som en film som jag och bästa kompisen och jag skall se...Hm kan ju vara ett tips inför nästa vecka..

Ha en riktigt skön helg
Kram Kicki

2008-03-06 @ 13:53:29
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Trolda

Ejmis; varsågod =D
Lily; Tror absolut du gillar den!Ha en fin vecka du också,tack =D
Laijnen; Tycker absolut du skall ta med dig bästisen och se den! ha en skön helg du också,tack =D
Trolda - tjingeling!

2008-03-06 @ 19:36:27
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback