Söndagsbilden

image1151 
Veckans "Söndagsbild" skulle lika gärna kunna vara från juletid i december månad, men det är trots snön och en bister kyla månaden mars och högtiden PÅSK. Tydligen har termometern visat på hela nitton minus den gångna natten, och nu är den med Solens hjälp precis över nollan...Våren har onekligen kommit av sig.
image1152 
Isen ligger åter på den lilla ån...Men Solens värmande strålar fixar iallafall till en och annan liten öppning i det iskalla vattnet. Och i längden ÄR det ju så att Solen segrar...TÄNK på det nu Vinter - ge upp! =D
image1153 
Men vackert ÄR det! Det går inte att komma ifrån...Och Himlen är så blå, så blå...
   
Vita vidder och skimrande is...Dagens lilla promenad gav skönhetsupplevelser och rosiga kinder. Ikväll förutspås det komma ÄNNU mer av det vita pudret...VART tog den kära Våren vägen!?? Snälla, kom tillbaks - NU!

Trolda - With Weekly Report!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Söndagsbilderna "går" verkligen åt fel håll ;)
Ha en fortsatt bra dag!

2008-03-23 @ 16:01:52
Postat av: Lily of the valley

Det går ju inte att förneka! Det är väldigt vackra söndagsbilder du visar! MEN det är ju VÅR vi VILL HA
:D :D :D
Ha en fortsatt skön och glad påsk
kram Lily

Postat av: tingeling

Vi har det kallt här men ingen snö.
Jag längtar efter vår kram Tingeling

2008-03-23 @ 21:12:33
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: Poppins

Men det är ju otroligt vackert, det kan man inte komma ifrån! Men håller med om att det är dags för våren att komma på riktigt.
Kramar från Poppins

2008-03-24 @ 12:16:54
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Inga M

Jag tycker att vintern kunde ha låtit bli att komma nu. Det har kommit en decimeter snö idag och snöar fortfarande. Alla lökväxter som jag satte ut har dött och penséerna ser skrumpna ut. Vet inte om de verkligen kan överleva - 13 grader som vi hade i förrgår. Nu vill jag ha vår!

2008-03-25 @ 08:05:36
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Zassi

Ojojoj så tjusigt :)
Jag njuter av solen idag!
Kramiz//Z

2008-03-25 @ 14:43:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Ejmis; visst gör de...Men nu vänder det snart igen har jag hört =D
Lily; Tack - detsamma till dig =D Och nu SKA vi ha vår Vår!!!
Tingeling; Vi längtar alla nu tror jag...
Poppins; Ja det ÄR vackert...men Vår är Vår och vår!
Inga; Ett riktigt bakslag för Djur o Natur...Men den kommer snart!
Zassi; Jag såg det på din blogg...Din lilla "lyxmänniska"...=D

trolda - tack o kram till er alla!

2008-03-26 @ 10:56:19
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback