Söndagsbilden

image1258 
"Grönt är skönt"...I strålande Sol och hyfsad värme hänger jag mig ut genom fönstret för att ta veckans "Söndagsbild". Dagen bjuder onekligen in till aktiviteter utomhus...Så så får det då bli!
image1259 
Någon större aktivitet pågår det dock just inte HÄR på en bild från gårdagens lilla tur till Göteborg...Men visst ser det härligt ut med människor liggandes och sittandes mitt i en myllrande storstad, där de uppenbarligen finner lugn och avkoppling under bar Himmel!?! Och vädret var fantastiskt!
image1260 
Att aktivitet råder kan man väl lugnt säga när man beskådar den fantastiskt ståtliga Kastanjen i blom...Mitt på Avenyn, i ett ständigt brus och larm får man så tid att förundras och beundra Skönheten...Tid till att stanna upp en stund och tid till att vara.
image1261 
Febril aktivitet råder det också i undertecknads BLOM-LÅDA.  Ett helt litet gäng med "små-pippi" landar titt som tätt bland blommor och blad. Är det månne för att finna en eller annan liten INSEKT tro...? Eller är det helt enkelt så att det faktiskt är någon som lägger ut MAT till dem just där...? TREVLIGT att ha dem där ÄR det iallafall...=D

Trolda - With Weekly Report And With Birds...=D

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Oj, man känner knappt igen 'söndagsbilden', så lummigt och grönt! Härligt :D
Bilderna från Göteborg...Det får mig att längta dit...Det var jättelängesedan jag var där...
Din sista bild är helt underbar och söt!
Vilken söting :D)))))))

Ha en härlig söndagskväll och vecka
Många Lilykramar

Postat av: Zassi

Åååh vilken härligt försommarväder du verkar ha :)
Grönt och underbart! Och söta små fåglar.
Tack för tipsen - jag ska kolla i din länklista, det är imorrn jag åker ;)
Kramiz//Z

2008-05-26 @ 08:47:53
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Härliga bilder från Göteborg! Tog ett skott förra året på en kastanj, det har överlevt!

Tror du kommer att få småfåglar i blomlådan jag!
Ha en bra måndag!

2008-05-26 @ 14:55:44
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Anonym

Nu har det verkligen hännt lite med söndagsbilden så grön och fin kram Tingeling

2008-05-26 @ 17:13:56
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Vilka härliga bilder! Hästkastanjerna blommar helt galet i år, igår gick jag i Tessinparken och höll på att bli överkörd eftersom jag tittade upp mot kastanjeblomningen.

2008-05-26 @ 20:05:47
URL: http://gardener.blogg.se
Postat av: Poppins

Vilken imponerande kastanj! Det är ett av mina favoritträd och när det blommar så blir det nästan kungligt tjusigt.
Vädret i helgen var underbart. Idag har det dock regnat här men det behövdes verkligen. Inte bara naturen utan jag också som hann göra lite inomhus...
kramar från Poppins

2008-05-26 @ 21:35:19
Postat av: Laijnen

Visst är det så fint. Bara älskar när det är så här skönt och varmt. Och det lovas ju ännu mera värme framåt vecka...

Ha de skönt kramen Kicki

2008-05-27 @ 09:37:43
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: EVA

Åhhh så underbart grönt ni har ! Men här har det gått snabbt de senaste dagarna...snart är vi ikapp...hihi !
***
KRAAAM från EVA !!!

2008-05-27 @ 20:18:16
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Inga M

Sköna försommarbilder har Du! Göteborg är så fint med mycket grönt. Nu får vi fint väder också ett tag och kan vara ute och njuta.

2008-05-28 @ 06:48:54
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback