Ljus och Ljust...

 
LJUS i Huset och LJUS i Sinnet blir det alltid när tre av mina allra bästa och käraste Väninnor kommer på besök! Vi träffas tillsammans några gånger per år och äter god mat, dricker gott rödvin och MYSER. Vi pratar om ALLT, skrattar mycket och ofta, och TRIVS verkligen tillsammans. Det blir oftast väldigt låååånga sejourer och inte sällan hamnar klockan på arla morgon...Vi kallar oss för "Ruggugglorna" =D Där finns Uven, Ruggugglan, Lill-Ugglan och Pärlugglan.  En skön samling av de visaste av Fåglar med andra ord =D Denna gången var det MIN tur att stå för bjudningen och det var med stor glädje jag hade dem alla här som mina Gäster  i mitt nya boende.

Och så brukar vi alltid ha med någon PRESENT till varandra =D Och det är ju alltid så trevligt att både GE och att FÅ! Och SE så fina LJUSSTAKAR de hade med sig till mig! De passar helt perfekt in i mitt Vardagsrum och jag är så glad för dem. TUSEN TACK kära och söta "Ruggugglor" =D Ni sprider verkligen LJUS omkring er.
 
Äkta Vänskap är något av det finaste som finns, och det känns verkligen som dessa tre kära Väninnor är bland de bästa att få! Det kan gå en längre tid ibland innan vi ses, men ändå är det "som om det var igår" vi sågs, och det är alltid roligt och inspirerande att träffas och samtalen tryter aldrig... Och som sagt blir det alltid en LJUSARE tillvaro i deras underbara sällskap och jag är så tacksam för att få ha dessa LJUS-SPRIDARE i min närhet =D

Trolda - Lightening Up =D


Kommentarer
Postat av: Poppins

Åh, så mysigt med tre väninnor och tre fina ljusstakar! Vänskap är något av det viktigaste som finns. Hälsa till ruggugglorna från skatan i Skåne :)



PS Du hälsade på hos mig precis när jag skickade mail till dig. Förklarade varför det inte gick att kommentera.

2008-11-06 @ 19:52:12
Postat av: Inga M

Det är fantastiskt att få ha gamla vänner kvar. Jag uppskattar det verkligen mer och mer för varje år som går. När jag var yngre tänkte jag aldrig så!

Postat av: Ragnvi

Hoohoo! Från en uggla till en annan! Idag börjar mitt inlägg med en bild på en uggla...

Härligt med vänner! Många bekanta kan man ha men riktiga vänner är guld värda!

Tack för dina värmande ord hos mig tidigare...blir lite tungt o grått i sinnet ibland vissa dagar...



Glögg - här är det endast jag som gillar det...får mysa själv med den goa drycken!

Kramen!

2008-11-07 @ 06:36:28
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så härligt det låter som att ni har det! Och vilken fin present du fick! Trevlig helg! Kram

2008-11-07 @ 09:53:17
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Men du så underbara ljusstakar!! Och dom passar ju perfekt hos dig =D Vilken lycka. Underbart med väninnor - Det är minsann det bästa som finns!

Hahaha.. nattugglor hade väl varit mer passande än ruggugglor =D



Ha en underbar helg!

Kram

2008-11-07 @ 10:12:51
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Ruggugglor du är för rolig! Härligt att ha såna väninnor :D Jättefina ljusstakar, passar bra hos dig. Ha de även passat bra hos mig ;-)

Ha en härlig helg

Kram Lily

2008-11-07 @ 21:27:56
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Anna B

HÄrliga vänner och underbara ljusstakar! Kram Anna

2008-11-07 @ 21:31:03
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: ruggugglan

fina ljustakar i ett underbart hem...kan ju bero på er som bor där!!tack för en gör trevlig kväll..natt å morron..!tacka även den utomordentligt trevliga servitören..det har han inte gjort för sista gången!!buss å kran/ugglan

2008-11-09 @ 19:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback