Söndagsbilden

 
Idag lär knappast temperaturen stiga över nollan till plusgrader. Den ligger där och nosar och jag trodde kanske att den med Solens hjälp skulle orka över, men Nordan friskar i och står på minusgradernas sida. Efter en skön långpromenad runt viken kan jag tillägga att det KÄNNS vintrigt ute...Vinden riktigt biter i kinderna och det är rejält kallt. Vantar och mössa anbefalles! Jag hade iallafall det ENA, men BORDE haft båda..."Skyll mig själv! - Så är det"

Annars är det en klar och vacker dag med hög, frisk luft. Och under förmiddagen låg det  rimfrost på trädens grenar och Naturen blir då trots sin nakenhet  en skön syn för ögat. Nu är snart månaden november till ända, och månaden december nalkas. Härligt, tycker jag, för november kunde man väl lika gärna hoppat över i almanackan!? I december blir det en helt annan stämning och mys-känsla med alla "jule-ljus" som tänds i var mans Hem.
 
"Frostnupna" är även mina kottar...Här samsas de med Kuddmossa på ett fat och Hyacinter i glas. Jag hoppas Hyacinterna sätter fart att växa snart så jag kan njuta av dess alldeles fantastiskt ljuvliga doft. Men de är faktiskt även vackra nu som gröna och knoppiga utan doft.

Trolda - With Weekly Report =D

Kommentarer
Postat av: Zassi

Halloj tjejen :)



Här har vi åtta minusgrader.

Har oxå införskaffat mig en hyacint. Men bara en än så länge... Tvärsnål :)



Kramkram

Postat av: Kirsti

Jaha..det är hos dig solen varit idag. :)

Tackar för besöket och hälsningen på min blogg! Kul med ny gäst som lämnar spår efter sig så jag hittar till din blogg.. :)

Håller förresten med om att november är onödig. Hyacinter däremot är väldigt nödvändiga denna årstid! Fint arrangemang..:)

/Kirsti

2008-11-23 @ 20:37:03
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/
Postat av: Poppins

För en gångs skull är det mer vintrigt hos oss i söder än hos er. Här är det riktigt kallt och vitt på marken. Och det blir genast riktigt "juligt" men till jul är det väl barmark som vanligt.

Ha en bra vecka

önskar Poppins

2008-11-23 @ 22:25:25
Postat av: Niina

Ingen snö där du bor än?

Vilket härligt dekorerat fat, nu fick ja massa ideér.. tack så mkt! =)



Vill du vinna en lash-booster? Kolla då in min blogg och medverka i tävlingen! Lycka till!

2008-11-23 @ 22:30:14
URL: http://replaymaniac.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon från ett blåsigt Trönö! Fy attans som det stormar här nu! Inte så mycket snö men det lilla yr omkring!

Seriöst, huset är ett enda skrutthus!

Jag förstår faktiskt inte vart november tog vägen! Gick så fort! Tur det!

Himlans fint du gjort!

Kramen!

2008-11-24 @ 08:54:54
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback