Höst-Krukor

 
Så här i Höst-tider när Sommarens alla blommor kanske vissnat bort är det trevligt att skapa en härlig HÖST-KRUKA att sätta på trappan eller i trädgården som lyser upp och förgyller tillvaron. Det var precis det jag gjorde på mitt arbete idag.
 
Och det finns onekligen mycket att välja på...Kål, Silverek, Skimmia, Höstfägring och olika sorters Gräs och roliga sorter av Bärbuskar. Utbudet varierar verkligen och endast fantasin sätter gränser...Dekorera med hjälp av Naturen! Kottar, Pinnar, Bark, Mossa och Sten gör sig fint i planteringarna. Och valet av planteringskärl är helt ditt eget efter tycke och smak.
 
En härlig färgklick utgör Cyklamen! Denna lite frosttåliga blomma som passar alldeles utmärkt i vårt Höst-klimat börjar synas mer och mer i krukorna utomhus där den trivs ypperligt. Den trivs faktiskt bra mycket bättre utomhus än inomhus då det från början är en växt som växer vilt i de lite kylslagna bergstrakterna.
 
Så ut och botanisera i Moder Natur och i din blomsteraffär! Lys upp Höst-mörkret med en färgsprakande plantering i din närhet så blir tillvaron betydligt ljusare och trivsammare =D

Trolda - Autumn-Girl =D

Kommentarer
Postat av: Poppins

Åh, tack för inspirationen. Jag vill genast åka iväg och handla en cyklamen. Har aldrig vetat att den kan stå UTOMHUS! Jag gillar verkligen cyklamen men den brukar inte bli så gammal hemma hos oss...

Det måste vara kul att ha ett sådant kreativt jobb - ja, jag vet att det finns nackdelar också. Men ändå, att få plantera och sälja saker som glädjer människor. Alla krukorna var vackra men jag föll nog mest för planteringen i de söta träkorgarna.

kramar från Poppins

2008-10-07 @ 20:55:56
Postat av: EVA

Åhhh vilka underbara planteringar ! Skulle så gärna vilja ha men det börjar vara lite kallt här om nätterna...

***

KRAAAM EVA

Postat av: Nina

Underbara planteringar!

2008-10-07 @ 22:53:07
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Oh, vilken fröjd för ögat o lite lugn i själen hos dig! Du vet; väntan är värst!



Min minicyklamen fick flytta inomhus nu i veckan, får se hur det går med den, brukar hamna i sophinken innan det är klart!

2008-10-08 @ 06:36:26
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Härligt höstlikt du bjussar på.. älskar ju den här årstiden, då hösttavlan blir större och större med alla sina färgpenslar:-)

Härliga foton som man blir glad av:-)

Kram på dig som jag inte trodde fanns kvar på bloggen längre/Pialotta

2008-10-08 @ 14:40:06
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Zassi

Ååh vilka underbara färgklickar!!

Vill ha, vill ha, vill ha!

Jag som inte ens städat bort sommaren än :(

Pöh... trista tråkiga sommarblommor har jag som borde städats bort. Men jag gör annat? Det är såå konstigt.

Kramkram//Z

2008-10-08 @ 15:48:50
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Härliga färgklickar! Gillar cyklamen! Har några ute o några inne! Helt klart trivs de bättre ute! Jag har en sån trälåda med handtag som på översta bilden! De är så fina!

Kram Lily

2008-10-09 @ 18:59:48
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Laijnen

Vilka fin krukor du har fixat med, inte förvånad alls. Så fint!



Passar på att önska en trevlig helg



Stora kramen

2008-10-10 @ 14:01:34
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Åsa

Cyklamen är så fina- har dem alltid längre fram mot jul. Ja man kan ju undra varför jag inte har dem nu ? Så fina krukor du visar.. / kram åsa

2008-10-11 @ 18:53:37
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback