"Lite Rosa..."

 
Nu ÄR väl inte jag någon "rosa person"egentligen, utan föredrar de lite varmare och mustigare färgerna, men eftersom mitt VARDAGSRUM nu kommer gå i en neutral färgskala där någon "piffig accent-färg" känns nödvändig, och där just ROSA skulle passa in alldeles utmärkt, så får det BLI rosa iallafall!  Och lite grönt, för det ÄR ju skönt. Och jag inser att jag faktiskt tycker riktigt mycket om det =D

De nyinförskaffade rosa LJUSEN skall tändas till Helgen...Och den rosa KRUKROSEN gör sig riktigt fint i den gamla zink-krukan. I bakgrunden hänger de alldeles nyuppsatta gardinerna, som går i en grå-brun ton och ger lite myskänsla så här inför den kommande mörkare årstiden.
 
Tillsammans med gardinerna blev det också ett antal KUDDAR i samma tyg beställt. Närmare bestämt tolv stycken, som senare skall husera i soffan så man riktigt kan "bulla upp" och göra det bekvämt för sig där...;-) Fyra rosa, fyra gröna och fyra grå. Jag tror det blir riktigt bra när den nu beiga soffan så småningom genomgår en förvandling till VIT (IKEA´s Ektorp-serie, bara att byta kulör efter humör...;-)), och även får sällskap av en FÅTÖLJ med FOTPALL framöver.

Det är så KUL att inreda och "fixa till" det runt omkring sig...Nu börjar det dessutom bli riktig ordning i den nya lägenheten och man kan ta sig fram utan att kollidera med alltför många lådor och möbler i sin väg...HÄRLIGT!

Trolda - "Pretty In Pink =D"

Kommentarer
Postat av: Nina

Rosa är riktigt bra när det är lite här och lite där av den.

Postat av: Zassi

Ojoj det blir ju hur fint som helst :) Och vilka KUDDAR du ska mysa med! Underbart. Du bara MÅSTE visa soffan och fåtöljen sen.

Kramkram//Z

2008-09-09 @ 20:58:53
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Du får gärna komma hem till mig o inreda också!

Lite långt kanske....

2008-09-10 @ 21:41:48
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Snyggt med rosa mot zink! Jag är inte heller någon rosa flicka när det gäller inredning, däremot älskar jag rosa i trädgården. Men tillsammans med grönt och grått låter det sobert och stilrent, så du kommer nog att trivas med dina rosa inslag.

många kramar från Poppins

2008-09-11 @ 07:47:25
Postat av: Ragnvi

Tack, tack för grattiset!

Och du då, finns nån gyllene boja hos dig?!

2008-09-11 @ 19:00:08
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback