Söndagsbilden och "Utmaning"

 
Morgonens härligt klara Höst-luft bäddar för en dag ute i det fria! Inte ett moln på Himlen och vinden friskar i emellanåt. Havets färg går i blått och ser onekligen lite frestande ut för ett dopp, men eftersom temperaturen helst bör överstiga de tjugo för att iallafall JAG skall njuta av det,  är ett bad inte att tänka på...Nej, istället står det TIPSPROMENAD på schemat! Det kommer bli en återkommande aktivitet under Höstens söndagar då det är ytterst stimulerande och dessutom hälsosamt. I eftermiddag blir det även FOTBOLL! Ljungskile möter Djurgården och det blir garanterat en spännande match...Naturligtvis håller jag som vanligt alla tummar för "mitt" lag och kommer att heja på dem så mycket jag kan!

Rara LILY har skickat mig en liten "UTMANING" =D Det handlar om BÖCKER och LÄSNING som väl också är en ypperlig aktivitet så här om Hösten och i "Bokmässotider"...Jag tar mig an uppgiften med förtjusning och skickar den med glädje vidare till 5 andra Bloggare; Ejmis, Ragnvi, Inga M, Nina på Johangården och Zassi. Men bara om Ni har tid och lust!

"UTMANING"

Vilken bok läste du senast? Jag läser just nu "Gentlemen" av Klas Östergren.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla? Det är nog ungefär lika...Kanske något fler män.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra bara hälften kvar"?  Nej det gör jag inte. Är det en bra bok vill man ju att den skall pågå länge!

Hur väljer du böcker du vill läsa? Oftast genom tips av andra. Det kan vara recensioner i tidningar eller tips från andra Bloggare och Vänner. Ibland tilltalas jag också av omslagen ute i affärerna och köper "på impuls"

När blir en bok för lång? När historien inte tilltalar mig och boken känns trög och tråkig.

Läser du lika gärna på engelska som på svenska? Nu läser jag i stort sett bara på svenska. När jag bodde i Australien och i Skottland var det endast engelska böcker som stod för underhållningen.

Vilken bok blev du senast berörd av? Det är en bok jag nyligen läst ut av Hanne-Vibeke Holst som jag fick av min kära danska Väninna. Den heter "Kvinnan med de vackra händerna - och andra livshistorier" och är en sann skildring från hennes tid som FN-ambassadör i fattiga länder. Hon berättar om olika möten med starka kvinnor som gjort stora intryck på henne - OCH på mig.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Yep! Inga problem med det. (Men jag kikar nog liiiite i slutet för att få veta hur den faktiskt slutar...;-))

Vilken bok lämnande du senast? Det kommer jag inte ihåg. Jag har väl förträngt den helt eftersom den var så trist...;-)

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta? Det är väl DECKARE jag läser mest. Men även ROMANTIK är härligt att koppla av med...Och så har jag många böcker om inredning och trädgård, ej att förglömma!

Rekommendera FEM författare! Jag läser gärna böcker av John Grisham, Elizabeth George, Nora Roberts, Maeve Binchy och Henning Mankell. Men visst finns det fler...

Ja så var uppdraget slutfört! Och söndagen med det vackra vädret ligger som en oläst bok framför mig =D
 
Trolda - With Weekly Report And With Books!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Tack för utmaningen! Ska ta mig an den så fort jag hinner!

Postat av: Zassi

Halloj! Självklart hakar jag på utmaningen :)

Minsann ska jag inte göra den ikväll - kollar bokhyllan och återkommer =)



UNDERBARA höstbilder!!

Kramiz

2008-09-29 @ 15:30:39
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Janne Pettersson

Fan, jag som tidigare avböjt utmaningar från din sida! Men eftersom jag är fräck, så svarar jag på utmaningen utan att vara inbjuden... (På min blogg.)

2008-09-29 @ 18:20:43
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: Zassi - Sara

Hej hopp! Nu finns utmaningen presenterad :)

2008-09-29 @ 20:10:11
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Kul att du ville vara med :D

Kram Lily

2008-09-29 @ 22:15:32
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback