"Att Göra En Tavla..." ;-)

 
Ja, nu handlar det faktiskt om en "RIKTIG" tavla och inget annat! ;-) 
 
Tapetserar man med en "dyrgrip" till fondvägg vill man väl ta till vara på så mycket som möjligt av tapeten, och vad passar väl bättre än att ge den franska Skönheten en GULDRAM att framträda i!?! Guldramen är ett gammalt auktionsfynd och jag tycker den gör sig alldeles UTMÄRKT tillsammans med mönstret.
 
Jag är ytterst nöjd och konstaterar att det kanske kan bli till att göra FLER tavlor framigenom...;-)
 
"VACKER som en tavla" tycker jag en av julens Favorit-Blommor AMARYLLISEN är! Här ståtar det tre stycken på snitt tillsammans med vackert TALLRIS, och med DEN tavlan vill jag önska Er alla en GOD FORTSÄTTNING! =D

Trolda - "With Pictures!" =D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det var en tavla som verkligen är både vacker och härlig.

Så snyggt det blev.

En god fortsättning

Kram Ingrid

Postat av: milla-andante

Såå fin den blev!!! Jag får nog härma dig...:)

Synd att man måste sova mellan alla pysselidéer..!

Kram

2009-12-26 @ 22:36:46
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Mormormu

Snyggt!!! Såna tavlor skulle jag gärna vilja göra själv.. har upptäckt en hemsida där man kan beställa tapetprover på 1 m/st. De första proverna är gratis, efter det kostar de 20:-/st. Har spännt upp ett snyggt prov i purpur och guld på en vanlig ram. Men ser ju att kosta på sig en riktig ram gör skillnad!

Må så gott!

2009-12-27 @ 00:10:39
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ha ha... skrattar när jag ser tapet i guldram! När vi gjorde om i hallen ville jag spara en bit av den gamla hemska grönd medaljongtapeten på väggen och sätta en sån här guldram om, fast mindre. Men det vägrade gubben! Istället fick det bli tapetbitar i guldram som minne och en text till. Jag gillar verkligen det här med kristallkrona också. Snyggt blev det.

2009-12-27 @ 07:46:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

God fortsättning till dig o kärestan också! Tavlan blev jättefin!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-27 @ 12:24:50
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Men du vilken snygg tavla du gjort! Passade perfekt med den ramen =)



Och du har det så superfint i ditt rum, du har så bra smak och jag blir alldeles sjuk - ja alltså på ett positivt sätt.



Visst har jag fina LYKTOR. Men så har jag ju fått dom av bästa bloggisen oxå. Ska allt visa dom mer - nu när inte tiden tryter så kan jag sitta vid datorn en stund faktiskt.



Imorrn är det jobb igen - tre dar framåt sen är man ju ledig några dar igen.



Ha det allra bäst i ditt VACKRA hem!

Kramkram/Sara

2009-12-27 @ 14:59:12
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback