Bio-Besök

 
Jag brukar försöka hinna med ett BIO-BESÖK under julhelgerna och så blev även fallet i år! =D Filmen jag såg var "Luftslottet som sprängdes", den sista delen i trilogin "Millenium", filmatiserad efter Stieg Larsson´s böcker.

Synonymt med ett bio-besök för mig är POPCORN, DRICKA och "HÅLLA HANDEN"! Så ÄR det! ;-) Säkert är det några av Er som nu "fnyser" åt det och tycker att "snaskande" i dessa former (!) icke hör hemma på biograferna, men det tycker JAG att det gör, och därför inhandlades också "rekvisitan", plus att en Kär Sambo hade platsen bredvid. ;-)

Men så värst mycket "snaskande" BLEV det just nu inte...det var filmen alltför spännande för! Dramatik från första stund, och en handling som genast krävde tittarens totala uppmärksamhet. Jag har även sett de två tidigare filmerna i serien, och det är nästan en förutsättning för att få ut så mycket som möjligt av handlingen och rekommenderas bestämt, och denna sista del får högsta betyget. Kanske får den det epitetet för att det i filmen skapas någon form av RÄTTVISA!?! Den, enligt mig, allra värsta karaktären i serien får nämligen sitt straff och får sona för sina brott, medans den kvinnliga huvudrollsinnehavaren iallafall får NÅGON sorts upprättelse. Och efter att ha följt Lisbeth Salander´s dramatiska liv i filmerna känner man onekligen för henne och tycker hon förtjänar lite godhet i en för henne så ondskefull värld. 

Jag tycker det är en riktigt bra film som jag absolut kan rekommendera Er att se! Men se de två andra delarna först, i kronologisk ordning, och glöm det där med popcorn och dricka, det hinner du ändå inte med... En Kär Sambo att hålla i handen kan jag dock rekommendera, då filmen innehåller en hel del starka scener och en del otrevliga hemskheter...;-)

Trolda - At The Movies! =D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag håller med dig det är inte film utan popcorn och dricka....klart man köper dessa två saker. filmen var spännande så jag höll nästan också på att glömma äta popcornen och dricka läsken.

Kram Ingrid

Postat av: Mormormu

Jag ska försöka komma iväg på den jag också innan nyår.

Kramen!

2009-12-28 @ 22:54:14
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Inga M

Vi gjorde nog fel där som inte såg nummer två före nummer tre. Jag var ju inte helt begeistrad i den här filmen, tyckte att speciellt den första delen var tramsig och hoppig i handlingen. Jag begrep inte så mycket av allt flängande fram och tillbaka, tyckte att det åktes bil och sprangs i trappor bara.



Men Du har säkert rätt i detta med att man ska se filmerna i kronologisk ordning.



Ha en god fortsättning på helgerna!

2009-12-29 @ 09:12:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Nina

Har sett de två första... kanske läge nu med den sista, när Jägarn och jag fått biobiljetter av hans syster.

2009-12-29 @ 19:31:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Åh jag har oxå sett de andra två filmerna OCH läst alla tre böckerna. Är helt såld och tycker att de är bland de bästa svenska filmer som gjorts (i den genren). Ska absolut se den sista av de tre oxå.



Har även tänkt hinna se Avatar medan den går :)



Ha en skön onsdag!

Kramkram/Sara

2009-12-30 @ 10:23:07
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: EVA

Vi har inte sett 2:an än...men den ligger i skåpet och bara väntar...hehe ! Böckerna läste jag för flera år sen...och de var suveräna !



Ha ett UNDERBART GOTT SLUT och ett FANTASTISKT GOTT NYTT ÅR !!!



***

NYÅRSKRAAAM från EVA



:)

2009-12-30 @ 23:23:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Ja jag anar att det är filmer som är värda att se... Dock hör jag till de hariga typerna... har läst första boken och halva av den andra men sedan vågade jag inte mer... det som gjorde att jag klarade av att läsa första var att den är sååå bra skriven och att Salander verkligen inte tog skit..!

Men nog är jag bra sugen på att veta hur det går... kanska ska ta lite mod till mig och fortsätta läsa... Filmerna tror jag dock inte att jag klarar...

Önskar dig verkligen ett gott nytt år nu min bloggvän och vän:)!! Så roligt det har varit detta mitt första bloggår och jag tackar för alla dina goa och fina inlägg, och för supergod cheesecake!:) När du kommer för påtår hos mig får du ta med receptet!

Stor nyårskram!!!

2009-12-31 @ 00:25:17
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga M

ETT GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 08:28:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback