"Jul-Klapps-Jakt!"

 
VARJE ÅR vid denna JULE-TID tänker jag att "NÄSTA år skall jag minsann vara ute i god tid med mina julklappsinköp", men ÄNDÅ springer jag runt i affärerna de allra sista dagarna tillsammans med TUSENTALS andra för att hitta just de där klapparna... Det är stimmigt, det är stökigt och det är framför allt väldigt långa köer i affärerna i månaden december, och jag undrar i mitt stilla sinne varför jag faktiskt gör detta NU, istället för att exempelvis avklara "bestyren"  redan under hösten, eller som vissa till och med gör, redan under sommaren!?!

Men jag TYCKER nog inte att det skulle vara speciellt roligt att handla JULKLAPPAR i månaden juni... Det finns inget JULPAPPER att slå in sina paket i. Det ljuder ingen JULMUSIK ur högtalarna, och det doftar inte utav GRAN. Ej heller finns det någon TOMTE att beskåda och affärerna dignar ej heller utav julkulor, juleljus och girlanger... Inga doftande HYACINTER att sniffa på, eller någon ståtlig AMARYLLIS att beskåda. Inga små "GLÖGG-STATIONER" med PEPPARKAKOR utstationerade och inga erbjudanden om "årets julklapp". Och allt detta HÖR TILL tycker jag!

För att inte tala om hur MYSIGT det är att senare sitta i Hemmets lugna vrå under "GRANEN den granna i stugan" och slå in sina små förvärv! Att lacka, skriva rim och dricka glögg samtidigt som stämningsfull JULMUSIK råder ur högtalarna... Har man dessutom tur SNÖAR det ute och i alla fönster lyser juleljusen så stämningsfullt, och man KÄNNER att det faktiskt snart är JUL! Den där KÄNSLAN är det visst något visst med, och det är nog DET det handlar om mest för min del. Men vi får väl se...kanske jag är ute i bättre tid NÄSTA ÅR!?! ;-)

Trolda - With Cristmas Presents! =D

Kommentarer
Postat av: Nettan

JAg håller med dig - man vill ha lite julstämning vid inslagningen. Ha ha !

Vi är nog en hel del som säger att vi ska vara duktiga till nästa år. Men inte 17 är man det inte. Ha ha !



Ha en underbar dag i julklapps-sökandet.

Upp med armbågarna och gör som´alla andra - trängs. Ha ha !



kram

Postat av: Sara - Zassi

Ååh vad det låter mysigt :)



Jag har köpt några julklappar, men vi ska fortsätta vår jakt på lördag - och jag gissar att vi inte kommer att vara ensamma därute!



Pewh...



Ha en underbar ONSDAGkväll.

kramkram/Sara

2009-12-16 @ 15:17:06
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag "förbereder" och köper lite grejor under sommaren och hösten... sedan köper jag en del under julyran, och då går det bra.

2009-12-16 @ 16:43:42
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på sig lilla Trolda! När mina barn var små var jag tidigt ute...men med åren har jag blivit senare o senare...dom sista tänker jag köpa i helgen!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-16 @ 17:19:00
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Du har rätt i mycket.

Här är det färdigt.

Kram Ingrid

2009-12-16 @ 19:37:04
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Poppins

Haha, jag tror du har träffat huvudet på spiken! Jovisst kan man handla allt flera månader i förväg men jag tror vi vill ha lite julstämning för att få inspiration till att hitta rätt sak till rätt person. Och liiiiite julstress förhöjer bara förväntan om en lugn och fridfull jul.

Jag kan se er i tomteverkstaden, slå in paket, rimma och dricka glögg. Så underbart!

snöiga kramar från Poppins

2009-12-18 @ 06:56:26
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Dålig kondis eller inte...idag blir vi inne! Minus 22 här!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-18 @ 08:40:03
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag gillar ju inte julen och drar gärna på inköpen dumt nog. Men nu borde det mesta vara klar här och vi har också fått snör och kyla. Ser ut som om vi får en vit jul och Du också.



Ha en trevlig helg!

2009-12-19 @ 12:22:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Så fint inlägg med mycket julstämning! Passar mig perfekt eftersom jag och maken ska handla de sista julklapparna imorgon...:) Mysigt tycker jag, och det får ta sin lilla tid!

Kan fortfarande känna smaken av den goda cheesecaken och det mycket trevliga sällskapet!! Tack! Och på återseende...!:)

Kram

2009-12-19 @ 22:06:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Nicki

Känner igen mig, fast om man kunde fixa julklapparna tex i Oktober så kan man ju köpa julklappspapper och annat i december och ändå få slå in julklapparna i julpyntat hem med doftande hyacinter. =) Ha en trevlig 4:e advent!



Kramz/Nicki

2009-12-20 @ 12:58:52
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback