Ljus I Mörkret! =D

 
Jag tror verkligen vi människor påverkas av LJUSET och så här i mörkaste december är det lätt att falla in i tungsinthet, håglöshet och tristess... Och detta TROTS alla "JULE-LJUS" som lyser upp tillvaron! Tänk om vi inte ens hade haft DEM!?! ;-)

Men då gäller det att försöka tänka POSITIVT och glädjas åt det vi faktiskt HAR! Då BLIR genast allt lättare och allt KÄNNS betydligt bättre. Så ÄR det! Prova själva får Ni se! =D 

För egen del tänker jag bland annat på all KÄRLEK jag har inom Livets ramar! Det är den Käre Sambon såklart ;-), det är Vänner och Familj, och det är möten med MÄNNISKOR som sprider glädje och omtanke i tillvaron. Att GE och att FÅ Kärlek sprider genast en positiv känsla i hela sinnet och allt känns betydligt lättare. 

Jag tänker också på att jag håller på att skapa mig ett nytt HEM där jag som det känns nu, kommer STOR-TRIVAS! Också DET fyller mig med positivitet och energi, och den grå Himlen skiftar nyans till en ljusare kulör...

Sen kan man ju kanske också glädjas åt att man har ett ARBETE att gå till. Har man dessutom ett arbete man verkligen TRIVS med är det ju toppen! 

Att få ha HÄLSAN i behåll är en lyx i vardagen vi som är friska tar för given...Tänk på det och glädjs åt det, och gör något för någon som inte är lika kurant som Du, då får Du DUBBEL lycka tillbaka! =D

Att vi dessutom bor i ett land med många fördelar är också något att tänka på och som vi bör vara tacksamma för...

Sedan är det ju alla SMÅ ting i vardagen som ger en känsla av välbefinnande! Simpla ting som att mata Fåglarna =D, hålla upp dörren för en granne, möjligheten att kunna ta en promenad vid Havet...Ja, denna lista kan väl göras hur lång som helst egentligen, och kanske är det då, när vi faktiskt TÄNKER på detta som helt plötsligt de grå molnen skingras helt, och fram kommer en klar-blå Himmel. Och banne mig - lyser där också inte en SOL!!! =D

Trolda - "Your Light In The Dark!" =D

Kommentarer
Postat av: Sara - Zassi

Men du vad jag behövde läsa precis det där!!

Tack tack =) Du FÖRGYLLDE min dag (som alltid).

Kramkram/Sara

Postat av: Ingrid

Så bra sagt. Det är de små sakerna i vardagen som förgyller och lyser upp tillvaron

Kram Ingrid

2009-12-08 @ 16:47:05
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Mormormu

Kloka ord och tankar!

Man kan behöva påminnas om vad man har, och inte endast det som saknas!

Men nog skulle jag vilja se dagsljus snart... Grått, grått och åter grått.

Man blir bara sååå trött!



Ha de bäst!!

2009-12-09 @ 14:41:08
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du är en härligt positiv människa och jag förstår om alla trivs i Din närhet! Visst är det viktigt att fånga dagen just här och just nu. Inte gräva ner sig i grämelse över det som varit eller gruva sig för det som komma skall. Det enda vi kan vara säkra på är ju det närvarande.

2009-12-09 @ 23:23:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: milla-andante

SÅ BRA SKRIVET!!! Det handlar ju inte om hur man har det... utan hur man tar det! Även om solen GÄRNA får titta fram liiite oftare...hihi...

Dessa ord ska jag sova gott på nu!

Ser fram emot Cheezecake på måndag!

Kram

2009-12-10 @ 00:05:44
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Himlans bra skrivet! Jag föll nog ganska djupt ner i håglösheten för en tid sen..men sakta kravlar jag mig upp igen!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-12 @ 18:55:11
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lily

I can see the light ;-) Nog är vi påverkade av det alltid! Allt känns mycket lättare och behagligare när solen och ljuset är framme..

Önskar dig en mysig tredje advent och lucia( Jag var uppe och njöt av SvT:s luciamorgon :-)

Vädret är strålande, minusgradet, taken och gräset är vitt av frost som gnistrar i solens strålar..Det är lycka..

Lyriska kramar från Lily

2009-12-13 @ 09:07:56
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Går det bra med en förmiddagsfika tro? Gillar ju 11-kaffe... och med cheesekake till kan det nästan inte bli bättre...:)

(Dessutom kan jag få bilsjuts vid den tiden och det behöver jag nu när halkan lurar..)

Kram

2009-12-13 @ 13:24:14
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Hanna

Du har så rätt i det du skriver. Tack för väldigt kloka ord.



Jag hoppas du har en fin luciadag, och att julen ska bli fin på alla sätt. Sköt om dig.

2009-12-13 @ 14:51:29
URL: http://alskadenorrland.blogg.se/
Postat av: Poppins

Tack för dina ljusa tankar, Trolda! Jag tror precis som du att man måste försöka tänka positivt. Själv försöker jag se de små sakerna i vardagen och glädjas åt dem.

kramar från Poppins

2009-12-13 @ 19:14:51
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback