Söndagsbilden

 
"Veckans Söndagsbild" går i VINTERNS tecken, precis som sig väl bör i månaden december och med bara några dagar kvar till JULAFTON! Isen ligger i hela viken och landskapet är inbäddat i ett tunt snö-täcke. Det är vackert och det är KALLT. Temperaturen visar nu på cirka tio grader men har under veckan varit nere på nästan tjugo minus och det är bitande kallt. Det känns verkligen som vinter.
 
När det är bitande kallt UTE, trivs jag INNE! =D Och vad passar väl bättre än att njuta av en FIKA beståendes av CHEESECAKE och en värmande kopp KAFFE då i värmen!?! Gör man det dessutom tillsammans med en rar VÄNINNA som dessutom medbringar en sådan här söt liten BUKETT till Värdinnan, är det väl helt perfekt! =D Buketten består av en vacker creme-färgad ROS i sällskap av SKIMMIA och GREVILLIA. En smäcker GLAS-DROPPE förhöjer hela arrangemanget. TACK rara Väninna, och det var SÅ trevligt! =D
 
Så FINT! =D

Trolda - With Weekly Report!

Kommentarer
Postat av: Lily

Cheesecake och kaffe, mmm vad smarrigt! Söt bukett du fått, värmer hjärtat så gott..

Ja, visst är mysigt att sitta inne och kura när det är så här kallt..Fast jag måste ge mig ut och handla mina julklappar, med en miljon andra ;-)

Som jag kände igen mig i ditt förra inlägg ;-))

Fast vem tänker på julklappar mitt i sommaren, och som du säger, missa allt kul som julsånger, glöggsmakning m.m...

Verkar som vi får en vit jul :D))

Ha de gott

Kram Lily

Postat av: milla-andante

Stor kram!!:)



Hihi... nu har du bara sett den nymålade lilla hörnan... det finns heeelt andra hörn i detta hus kan jag lova...:):)

Ja tänk att det skulle bli en vit jul på våra breddgrader... mysigt!! I morgon ska vi ner och köpa en gran i byn!

Kram

2009-12-20 @ 23:04:31
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Cheesecake.... mmmmm.... supergott! Och trevligt sällskap.... Vilken härlig kombination!

kramis

2009-12-21 @ 16:48:56
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback