Söndagsbilden

 
Det allra bästa med veckans "Söndagsbild" är att vi idag skriver FEBRUARI i almanackan! Borta och glömd är den mörka januari och vi ser FRAMÅT =D Lite pudersnö har dalat ned på orten denna helg och det lyser upp en smula. Lyser upp gör också de blå stänken på HIMLEN, som dagen till ära bistår med lite Sol. På "Strandpromenaden" råder det full aktivitet med "stavgångare", rullskidsåkare (!) och vanliga motionärer. Alla är vi väl ute en sådan här dag för att njuta av Solens uppiggande strålar!?! För egen del har det motionerats med en härlig rask promenad och jag TYCKER mig känna att byxorna helt plötsligt sitter liiiiite lösare om midjan...;-) (Det är ju också SÅDANT att tänka på nu inför den stundande Våren...=D)
 
Ett annat glädjeämne är att se att ISEN börjar att lätta! Från att tidigare ha legat tjock och överallt, börjar nu istället vakarna bli större och större. Fåglarna de små, får det lättare att finna föda och det värmer i Hjärtat att se.
 
Värmer upp Hjärtat gör också PÄRLHYACINTERNA jag fick härom dagen. Denna ljuvliga lilla Blomma som med sina spirande knoppar sprider så mycket hopp och glädje. Det känns absolut som Våren!
 
Lite Vår-aktigt tycker jag också det blev i SOFFAN med en härlig "rosen-pläd" att värma sig under om kvällarna...Och Murgrönan på bordet känns grön och frodig och påminner också den om kommande grönskande tider. Ja, det är sannerligen en HÄRLIG tid vi går till mötes! =D

Trolda - With Weekly Report And Spring-Feelings...=D

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt med februari! och härligt vackert med sista bilden- sååå fint! / kram åsa

Postat av: Ragnvi

Ja äntligen lite blå himmel! Hos mig också!

Allt blir liksom lite lättare då!

Himla fint du har det!

Kramen!

Ragnvi

2009-02-01 @ 19:48:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så härligt med lite blå himmel och dessutom sol! Då förstår jag att det var många ute. Vi hade tyvärr bara grått och trist igår, men vovven måste ju ut i alla väder så jag var också ute. Men det var skönt det med även om jag gärna hade haft sol. Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider! Kram

2009-02-02 @ 08:59:17
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: purplerain

Hyacinter, Härligt. Snart är det vår. Ja, om man inte är så petig och tänker till alltså.

2009-02-07 @ 12:59:00
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback