Bort Med Julen!

 
Det är lustigt att det känns lika inspirerande och roligt att "TA BORT" Julen som det gör att "plocka in" den...Man längtar ju verkligen till Advent och Julens tid och är snabb med att få upp stjärnor, ljusstakar och annat julaktigt pynt när tiden infinner sig. Men så fort det passerat Nyår vill jag genast städa undan allt och helst inte SE någon tomte överhuvudtaget. Tills NÄSTA gång det drar ihop sig vill säga...;-) En och annan Kanelstång och Apelsinskiva får dock vara kvar, liksom det spirande Blåbärsriset i urnan, för det är vackra och dekorativa saker som man kan ha framme året om tycker jag.
 
Och "det gamla" blir som NYTT igen...Till och med det ROSTIGA (som jag ju är så svag för...;-)) riktigt skimrar och blänker igen! Nåja, kanske glittrar det inte likt kristall direkt, men det kommer liksom fram i ett annat ljus igen :) Och det är faktiskt så att om man ställer undan vissa saker periodvis för att senare ta fram dem igen KÄNNS de nya och spännande igen, och Hemmet blir som nytt. 
 
Riktigt ALLT som tillhör Julen åker dock inte bort än. Har man en sådan här vacker och ståtlig Amaryllis stående i vas vill man gärna ha den kvar ett tag till...även om den BÖRJAR falna i sin prakt.

Ja det känns verkligen skönt att ha fått "städat ut" Julen för denna gången. Som belöning av allt "slit" har jag införskaffat ett antal krispiga och fräscha TULPANER, som ju bara är alldeles UNDERBART att frossa i nu!

Trolda - Satisfied =D

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är som att det blir fel ljus ute... så det passar inte med julgrejorna längre. Aldrig har väl jag haft så bråttom undan med julen tidigare :)

Postat av: Poppins

Ja, här åkte också julen ut i helgen. Och fram med nygammalt från skåpen. Det är kul att göra fynd bland gömmorna och fundera ut nya kombinationer. Men lite nya blommor vill man ha och tulpaner är inte dumt. Själv fick jag en orkidé.

kramar från Poppins

2009-01-11 @ 20:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback