Vintrigt...Och Ljusnande!

 
Även om isen ligger tjock i Ljungskileviken och det verkligen känns som VINTER är det så här "på rätt sida om året" omöjligt att negligera VÅRKÄNSLORNA som kommer smygandes...Man märker att det ljusnar lite mer för varje dag och Solen tar mer och mer plats i tillvaron. "Kropp och knopp" fylls av mer energi och värme och Sinnet fylls av ljus. Det känns HÄRLIGT!
 
Även de små Sjöfåglarna samlar energi och styrka där de ligger på rad vid isens kant och njuter av Solstrålarnas värme. Det är ofattbart att de inte fryser och hade jag haft möjlighet skulle jag gå dit med en uppsättning "mini-termo-dräkter"  de kunde ta på sig för att hålla värmen...Ett gigantiskt lass med mat skulle jag också förse dem med för att underlätta deras kylslagna tillvaro och för att stilla deras hunger... Nu tror jag dock inte att de varken lider av kyla eller av hunger och jag ser att människor förser dem med mat, så de har det nog ganska så fint där ute på isen trots allt...Men jag tror även att DE längtar och väntar på MER ljus, MER energi och på en stundande Vår - som ju faktiskt kommer snart! =D

Trolda - Waiting... :)

Kommentarer
Postat av: Milla S

Javisst kommer vårkänslorna smygandes nu, fastän det snöar för fullt!

Vad roligt att du ska arbeta på Kärrstegen! Jag håller med om att det är en oas!

Ha det så bra!

Postat av: Plogflickan

Vi går en härlig tid till mötes...

2009-01-08 @ 22:56:05
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det finns en del som jag är glad att jag inte är, och sjöfågel är en av dem! Det ser så konstant kallt och blött ut. Men de mår säkert som små prinsar! Ha en trevlig helg!

2009-01-08 @ 23:17:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zassi

Jösses vilka härliga bilder :)

Ja visst längtar vi efter våren nu!!

Här är det 3 plusgrader idag, men minsann jag tror det är bara lurendrejeri och innan jag vet ordet av är det 15 minus igen!

Kramkram

2009-01-09 @ 09:01:59
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Ja, vad härligt! Och Din nya arbetsplats ser som klippt och skuren ut för Dig! Hoppas 2009 blir ett kanonår.

2009-01-09 @ 16:29:22
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Härliga bilder!

Snart kommer våren :D

Ha en skön helg

Kram Lily

2009-01-09 @ 18:57:01
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Anonym

[email protected] börjar vårkäslorna komma smygande ljuset är på väg tillbaka och januari är snart slut

Fåglarna i vår stad är nog de fetaste i hela Sverige alla matar dem hela tiden dagis, äldre människor osv sådet känns ju bra

Ha en trevlig lördag kram Tingeling

2009-01-10 @ 11:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback