Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" är lite annorlunda än de tidigare men visar samma vik fast från ett annat håll. Och det beror INTE på att jag flyttat, utan för att jag arbetat idag och tagit bilden från min ARBETSPLATS =D Så är det! Och som synes är det ett riktigt trist GRÅVÄDER ute idag. Det blåser rejält och temperaturen visar på några få plusgrader. Ett perfekt väder till att vara inomhus och MYSA i med andra ord...;-)  

För övrigt MYSER jag verkligen på mitt nya arbete! Det känns verkligen som ett "KANON-JOBB" och jag är så GLAD och TACKSAM för det! Det är varierande, stimulerande, inspirerande och riktigt, riktigt roligt =D
 
Och MYSA skall jag verkligen göra nu! Den käre Sambon hade middagen färdig när jag kom hem och det var bara att sätta sig till bords...=D Nu blir det alltså till att mysa i soffan med en härlig tidning att bläddra i, där VÅREN redan gjort sitt intåg. Och visst drömmer man sig lätt bort och längtar en sådan här gråvädersdag...Man drömmer om LJUS och VÄRME, SOL och blå HIMMEL, man längtar till VÅREN! Och lite mer Vår blir det definitivt med TULPANER iallafall. Man får göra det bästa av situationen och njuta av tiden som är och planera inför stundande tider.

Trolda - With Weekly Report And With A New View =D

Kommentarer
Postat av: Poppins

Så roligt att det känns bra med nya jobbet. Och så skönt att ha nära hem och slippa pendla långt. Kul att du jobbar på andra sidan viken och nästan kan vinka hem.

Ha en bra vecka!

önskar Poppins

2009-01-11 @ 20:33:20
Postat av: Milla S

Ja lite tulpaner gör susen i detta gråväder! Kul med söndagsbild från ett annat håll och kul att du trivs på din nya arbetsplats!

Ha en bra vecka!

Postat av: Zassi

Även fast det är en gråmulen utsikt så är det verkligen vackert!!

Och tulpaner är ju ett måste :) Även jag har köpt mig en knippe, men imorse såg jag att dom var väldans långa och gängliga.



Vilka underbara bilder du bjuder på när du städat bort JULEN. Jag gillar verkligen din trollhassel. Den ser rejäl och kraftig ut. Jag lyckas bara hitta löjliga instaka pinnar som dessutom är svindyra, men jag tror att det är så - eller hur?



Har oxå en underbart blommande amaryllis som får vara kvar, jag funderar på att knipsa av den och hänga upp och ner i ett fönster. Det borde väl funka.



Inga inspirerande bilder finns hos mig :)

Men kanske imorrn...



Ha det allra bäst!!

Kram

2009-01-12 @ 15:08:37
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Inga M

Roligt att Du gillar det nya jobbet! Tänkte just att det borde passa Dig som hand i handske.



Det fina vintervädret är slut här uppe i Värmland också och vi har också så där trist. Tulpaner är ett måste nu när julen åkt ut.

2009-01-13 @ 06:22:27
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback