"Kruk-Frossa..." =D

 
Med det ihärdiga regnandet till följd börjar man bli sugen på att pynta lite INOMHUS igen. Och vad passar väl bättre än att börja med att se om sina små BLOMMOR och KRUKOR!?! På mitt arbete pyntar vi för fullt...;-)
 
Riktigt snygga tycker jag dessa KRUKOR är. Dem skall jag definitivt ha några av i mitt kommande nya boende! =D
 
Denna bruna serie FINNS redan hos undertecknad...;-) Krukorna är gjorda i lergods men ser nästan ut som om de var tillverkade i rostigt gjutjärn, något som iallafall JAG tycker är väldigt vackert.
 
Sen tilltalar även den här lite "mossiga" modellen min smak...Det är en nytillverkad kruka som ser ut att ha stått utomhus och blivit bevuxen av mossa - härligt!
 
Den grå serien passar lika bra ute som inne. Man bör dock ha en rejäl fönsterbräda om man tänkt ha dem på där, för de väger en hel del...
 
"Slitet och nött" i vitt är ju aldrig fel heller...;-) Små dekorativa skålar som bara fantastin talar om vad du skall fylla dem med! En liten GRODA på boll passar väl bra som dekoration tillsammans med växterna.
 
Vitt, vitt och vitt..."Zinkhink" i vit emalj, enkelt och trevligt! Och vill man inte PLANTERA i allt kan man ju bara fylla upp VATTEN i sakerna och göra ett litet FÅGELBAD! =D Lite Blommor och ljus, och så har du ett litet MYSHÖRN i ditt bo! =D

Det är HÄRLIGT och INSPIRERANDE med alla vackra KRUKOR som finns! Och det är ett enkelt och roligt sätt att förnya och ändra om med växter och krukor i sin inredning.

Trolda - "At Work" =D

Kommentarer
Postat av: Inga M

Det är så roligt med alla olika krukor som finns nu. Det är spännande material och nya färger. Förr fanns bara de vanliga terracottakrukorna. Du visar fina bilder på dekorationer.

Postat av: Poppins

Det är roligt med krukor även om mannen undrar vad man ska ha alla till. Räcker det inte med de vi redan har? frågan han försiktigt när jag kommer hem med en ny... :)

Tack för inspirationen!

kramar från Poppins

2009-07-10 @ 10:51:16
Postat av: ejmis

Så mycket fint ni har i butiken.

2009-07-10 @ 12:13:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag gillade den sista bilden den med den lilla fågeln och vattnet och rosen. En sådan skulle jag kunna tänka mig. Det finns visst för alla smaker.

Kram Ingrid

2009-07-10 @ 13:43:14
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Oj oj oj! Så mycket fint!!! För en krukoman som mig, är det rena paradiset :-D))) För närvarande har jag inte så många, slängt en hel del, sålt lite. Alltså dags att fylla förråden ;-)

Det är inte helt lätt att hitta vackra krukor som inte kostar skjortan ;-)

Söta hattaskar, och vilket ståtligt och vackert fat/skål på sirlig fot.....

Du vet väl redan att du jobbar i Paradiset ;-D)))

Kram Lily

2009-07-11 @ 20:48:21
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback