Fler Ljusstakar...=D

 
Det är lustigt hur vissa saker har en tendens till FÖRÖKNING i Hemmet...Här hemma är det LJUSSTAKAR som verkar multiplicera sig i rask takt i nya modeller...Helt plötsligt så bara står de där på plats, och jag undrar SÅ hur de egentligen hamnade där...;-) De finns oftast i ett par, ibland i en trio och i enstaka fall är de singlar. Någon kvartett finns ej att skåda om man nu inte räknar små ljuslyktor då förstås...men det gör jag inte! =D
 
Detta ståtliga par härstammar från mitt Arbete såklart...;-) Länge, länge har jag tittat på dem, beundrat deras skönhet och vägt dem i min hand - men tänkt att jag ju faktiskt HAR så många ljusstakar redan och inte BEHÖVER fler egentligen. (Trolda - den förnuftiga...;-))  "Egentligen" ja...Men så kommer en KUND med paret i sin hand och jag inser vad jag riskerar att "förlora"!!! "Huuu, hemska tanke! I HENNES hem!?!" Men som av ett ödets nyck ändrar hon sig och ställer tillbaka dem. Och i den stunden rök allt vad förnuft heter för Trolda...SJÄLVKLART behöver jag fler LJUSSTAKAR! Och när de är så VACKRA dessutom, och nu när jag skall FLYTTA! (som om det inte är NOG att packa...) Och det ÄR med stor tillfredsställelse jag nu konstaterar att de helt enkelt gör sig PERFEKT hemma hos mig. =D

Trolda - With More Candlesticks =D

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag skulle också kunna falla för de här ljusstakarna. Det är kul att kombinera minimalistiskt med mer svulstigt. Allt beror ju på hur man sätter ihop det med omgivningen.



Skrattar lite åt att Du reagerade först när någon annan höll i dem. Jag minns den gången jag förlorade en trasmatta som jag bespetsat mig på länge (trasmattor är min akilleshäl!). När jag till slut hade råd att köpa mattan så var det en dam som tog den under armen medan jag bara skulle kolla på något längst in i rummet och hade tänkt ta mattan på utvägen. Glömmer aldrig hur mycket jag missunnade henne den. Gör jag än förresten. Hon köpte den ju!

Postat av: Lily of the valley

Jag känner igen mig ;-D) Just såna händelser, där man ser andra komma med det man spanat in, blir avgörande, om man tvekade innan...;-)

Ljusstakarna är superfina!! Du hade ångrat om du inte köpt dem...Vissa saker måste man bara ha...

Jag hade aldrig klarat av att jobba där, så mycket fint....:D

Ha de gott

Ja, vem vet..vi kanske syns...;-)

Kram Lily

2009-07-17 @ 13:11:17
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det var några ståtliga ljusstakar. Inte konstigt att du köpte dom

Kram Ingrid

2009-07-17 @ 21:03:57
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilken tur att känslan fick råda över förnuftet denna gång! De är så snygga!!! Och visst står det något på dem... lite där...nere... jo...visst står det Trolda på dem!!!

Kram

2009-07-18 @ 00:37:47
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Mormormu

Föstår din reaktion!

Och skulle gärna själv äga liknande, fantastiskt vackra. Tittade in till dig via Ejmis, nu är jag nog fast, måste kolla mer!! Först och främst vad du har för otroligt härligt arbete.. Nyfiken att se mer foton och läsa läsa..



Ha en mysig fortsättning på helgen!!

2009-07-18 @ 15:21:23
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda! Sån tur att dom vackra stakarna fick följa med dig hem! Blir mysigt med dom i höstmörkret som komma skall!

Tänk..du har hittat kantareller redan! Här dröjer dom nog...Norrland du vet!

Tack för dina rara ord hos mig!

Kramen!

Ragnvi

2009-07-19 @ 06:53:07
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Ljusstakar kan man aldrig få för många av =) Kram

2009-07-19 @ 08:01:12
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Poppins

Det var ett par väldans så vackra ljusstakar! Jag tror att de kommer att trivas hemma hos dig och rätt vad det är så har de nog förökat sig och så kommmer nog några små ljusstakar till. :)

Men visst är det väl lustigt att vissa saker alltid förökar sig... Hemma hos oss är det tårtspadar för tillfället som genererar fler. Det började med att jag hade ingen alls, nu har jag säkert tio stycken, gamla, i nysilver. Andra saker som bara förökar sig är engelska kakfat och whiskyflaskor (de sistnämnda dock ej mina...), förutom ljusstakar förstås!

kramar från Poppins

2009-07-20 @ 03:35:53
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback