Snart Augusti...!?!

 
Är det någon mer än jag som tycker TIDEN och SOMMAREN bara RUSAR iväg!? Snart är ju redan månaden JULI avverkad och Sommaren går så sakta mot HÖST!?!  Och var ÄR Sommaren? De där ljuvligt ljumma kvällarna vi njöt av för en tid sedan känns långt borta...Och dagarna då vi njöt av att ligga och SOLA oss och tog oss ett BAD, känns som för en evighet sedan...Nu har ju förvisso inte min SEMESTER startat på allvar än, utan drar igång först i augusti (så DÅ kommer värmen och Solen tillbaka...;-)), men ändå...!?!    
 
Kanske går det extra fort nu också för att jag väl också LÄNGTAR lite...!?! Lägenheten dignar nämligen under FLYTTLÅDOR och jag packar och packar för fullt inför den "stora dagen". Nu är det ju inte riktigt än som det stora lasset GÅR, men det är skönt att ha packat så mycket som möjligt inför den dagen, och eftersom man nu gillar prylar i mängd, så BLIR det en del att lägga i lådor...;-) Och under tiden som sakerna tar plats i lådorna går mina tankar till FÄRGVAL! VILKEN färg till VILKET rum...? Det gäller verkligen att tänka till innan man sätter penseln i burken eller klistrar upp den första våden...Och det finns ju så mycket att VÄLJA på! Jag tror dock jag satsar på en hyfsat neutral bas i JORDFÄRGER, som ju efter år av inredande ständigt är en återkommande Favorit, och enkel att kombinera annat med. Även om man när man står där i färgaffären onekligen lockas av utstickande tapeter och häftiga fonder så tror jag man gör bättre i att tänka på längre sikt och anlägga en trivsam bas man inte tröttnar på. Hellre då "fräcka till det" med gardiner och kuddar som är enkelt att byta ut. Ja, det är sannerligen inte ENKELT, men det är så ROLIGT, och jag njuter i fulla drag av att planera det kommande nya boendet! =D

Trolda - "With Plans" =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst rusar sommaren iväg! I morgon börjar jag jobba igen och då har jag varit ledig i 4,5 vecka men det känns som det bara varit 2 lediga veckor...

Vi får hålla tummarna för en låååång härlig sensommar och höst nu.

Postat av: Ingrid

Tänkte samma sak härom dagen. 1 augusti nästa vecka.. jag ryser vi bara tanken..brr..

Det är inte lätt det där med färger, det finns så många nyanser att välja mellan.

Kram Ingrid

2009-07-22 @ 21:09:18
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Milla

Så roligt att få planera ett nytt boende!!! Ja, det är nog så att den lugna basen är ett väldigt bra alternativ... när det gäller mig är det VÄLDIGT bra eftersom jag småändrar hela tiden...

Hoppas verkligen att du får mer sol än såhär under din semester!

Kram

2009-07-23 @ 00:13:05
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det är roligt att komma in i ny bostad, men mindre roligt att just packa ner och upp och städa den gamla lyan.



Jag sitter också med färgkartor framför mig, vi ska ju måla i tvättstugan i källaren. Jag tänker som Du, en dämpad färgskala och sedan lite färg på annat som är lättare att byta. Dessutom vill jag ha ljusa varma färger i källaren, det behöver se mer varmt och ombonat ut.



Håller med om att sommaren går fort, den har ju precis börjat och redan kan man skönja slutet.

2009-07-23 @ 06:57:36
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mormormu

Här är en som inte ännu tänkt på att augusti ligger och flämtar så nära!

Men det har du ju väldans rätt i..

Ojoj, alltså snart dags för Marknaden, och då ÄR det HÖST!

Efter det kan det ju komma Britt-sommar och allt vad det heter, så vi ska kanske inte "kasta in handduken" ännu?!



Igår ringde min dotter B för att påminna att julen som vanligt ska firas hos dom, även i år.. Rekordtidigt t o m för oss att bestämma, och att ta upp detta "brännande" ämne!

Dotten M firar nämligen vartannat år med svärföräldrarna, något hon har lite ångest över hela hösten, inte för att det ät otrevligt på något sätt, hon vill nog bara vara med oss alla. Men helgen består ju inte bara av julafton!



Ursäkta, nu drog jag iväg!! Ifrån att augusti lurar i vassen hamnade jag på jul!!



Förlåt ;-)



Trevlig torsdag!

2009-07-23 @ 07:13:21
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Hej på sig lilla Trolda! Förstår att du har mycket att stå i inför flytten! Kärt besvär ändå!

Vi har äntligen målat klart i vårt gamla fula kök..nu är det inte blått längre utan en bruten vit fäg...som i vissa sken blir ljusgrön!

Kramen!

Ragnvi

2009-07-23 @ 10:58:11
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Håller absolut med dig. Dagarna formligen regnar bort - känns det som just nu i allafall. Skulle måla varv två på mina utemöbler men det började regna så det var bara att gå in.



Huvva snart augusti! Ja, var är kvällarna då man sitter ute och myser?



Tur att vi har en Rhodosresa att se fram emot i augusti - då bli det kvällsmys iallafall (om inte det bli monsunregn förståss).



Tror du gör rätt i att hålla dig till naturtonerna :) Piffa hellre till det med tyger.



Ha det bäst!

Kram//Sara

2009-07-23 @ 20:15:13
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Det är bra att ha en neutral bas. Man tröttnar inte på det. Bätttre att förändra med textilier och växter/blommor och annat kul :D

Kram Lily

2009-07-27 @ 21:17:42
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback