Söndagsbilden

 
Bor man nära Havet gissar jag att man får lära sig stå ut med att bli väckt av måsars skri arla morgonstund...Även om det nu ibland kan vara smått irriterande, speciellt då om helgerna när man kanske SKULLE kunna sova något längre...(flygfäna huserar gärna FAMILJEVIS på undertecknads hustak, med som det låter en oerhört livlig och intressant konversation dem emellan...;-)). Å andra sidan får man vid tidigt uppvaknande då njuta av en speciell rådande STILLHET som inte direkt infinner sig på samma vis dagtid - så inget ont som inte har något gott med sig alltså =D För visst är det VACKERT med ett spegelblankt Hav!?!
 
Putsat och fejat och näst intill spegelblankt var det också i mitt HEM igår eftersom vi hade middagsbjudning med trevliga VÄNNER på agendan =D Vänner med den generösa gesten att medföra PRESENTER till Värdinnan...;-) Ett par av dem hade tillverkat ett LJUS som jag förärades! Det är gjort med decoupage-teknik och det passar ju bara alldeles UTMÄRKT på mitt vardagsrumsbord =D
 
De andra Vännerna medförde en alldeles fantastiskt vacker bukett med PIONER! Och även DEN platsar definitivt fint som bordsdekoration...;-) Och som den DOFTAR!  =D

Middagen förflöt fint och vi hade mycket trevligt tillsammans, som man väl bör i goda Vänners lag. Det enda som eventuellt grusade stämningen var ju att Sverige dessvärre förlorade fotbollsmatchen mot Danmark...:( Men än är det inte kört för svenskarna och som alltid lever HOPPET kvar. Och som alltid så TROR jag på Sverige - för Sverige är ju fantastiskt!

Trolda - With Weekly Report And With Friends =D

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej på sig lilla Trolda! Ditte blir såå mallig för dina rara kommentarer!! Blötpussar i massor till dig!

Ljuvliga pioner...suck! Och så vackert ljus!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Milla

Härligt att du vänder skriandet till något positivt!

Såg faktiskt matchen(!) men ack så högt blodtryck jag får... fniss...

Tyvärr hörde jag nu att Henke Larssons yngre bror avled igår, och beskedet fick Henke precis efter förlusten. Vilken svart lördag för honom...

Kram

2009-06-07 @ 17:50:19
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Jag älskar tidiga sommarmornar men jag måste ju erkänna att jag upplever dem inte allt för ofta... :) Men det är något magiskt när naturen vaknar och inte störs av oss människor, bilar och oljud.

Din bild ser helt underbar ut med det spegelblanka vattnet.

Och visst fixar det sig för Sverige, det är jag övertygad om!

kramar från Poppins

2009-06-07 @ 22:07:24
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Sara - Zassi

Jag skulle oxå bli en aning förbaskad på måsarna, nu har jag en kissekatt som vill ut vid fyratiden så jag blir ju väckt för tidigt oavsett :)



Åh vad tjusigt! Ljuset var ju hur fint som helst :) och passar jättebra hos dig!



Ha en underbar vecka!

Kramkram

2009-06-08 @ 10:30:39
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ser ut som om Ni haft en trevlig kväll! Visst är det fantastiskt att ha goda vänner runt sig. Jag är väldigt rädd om våra numera. Jag har slarvat bort en del av mina från förr och det ångrar jag nu. Det är inte så lätt att bygga upp vänskaper.

2009-06-08 @ 22:46:21
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ser ut som om Ni haft en trevlig kväll! Visst är det fantastiskt att ha goda vänner runt sig. Jag är väldigt rädd om våra numera. Jag har slarvat bort en del av mina från förr och det ångrar jag nu. Det är inte så lätt att bygga upp vänskaper.

2009-06-08 @ 22:46:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Jag har en liten kisse som vill ha mat ganska tidigt, sedan ska hon ut på äventyr. Jag tycker att det är rätt så OK trots allt att vakna tidigt.(åtminstonne vid denna årstiden :) Se soluppgången, stillheten innan allt vaknar! Det är ganska magiskt, eller hur :D

Fina saker ni fick:D Det är härligt att träffas, prata o ta en bit mat i goda vänners sällskap.

Kram Lily

2009-06-09 @ 06:15:00
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Plogflickan

Vilka pioner, så vackra!

2009-06-09 @ 14:12:57
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback