Blommor På Jobbet...=D

 
Får man lov att tycka att man har "Världens roligaste jobb" !? Det tycker jag faktiskt att jag HAR just nu...=D Med två fantastiska chefer (!) som verkligen brinner för sin verksamhet skapas det Livslust och STOR GLÄDJE under arbetets alla timmar och en dag känns nästan alldeles för kort...Man är omgiven av vackra inredningsdetaljer, härliga gamla möbler och fantastiska smycken. Man serverar kaffe till Gäster på glasverandan och man ger smakråd till glada ost-konsumenter. Allt i en härlig miljö ackompanjerat till tonerna av stillsam klassisk musik, och ej att förglömma - SKRATT! =D Och nu har vi dessutom börjat med BLOMMOR! =D Och det känns ju OCKSÅ alldeles fantastiskt roligt...;-)
 
Inredningen går i VITT! "Gamla och slitna" vitmålade möbler fungerar fint i kombination med Blommor. Här är det bland annat rosa KALANCHOE som figurerar på bild. Den vackra GRÖNA växten i krukan är en PORSLINSBLOMMA, "Hoya Carnosa Compacta" - en klar Favorit.
 
Den söta lilla MUEHLENBECKIA´n eller "Plättar i luften" som den också kallas är även den en Favoritblomma. Den är dock lite känslig med vattning och får ALDRIG torka ut, så i MITT lilla Hem brukar den dessvärre inte bli så långvarig...;-) Som här, tillsammans med en spirande Lökväxt och några ÄGG, blir den extra dekorativ tycker jag.

Ja, som Ni säkert förstår trivs jag alldeles YPPERLIGT fint på mitt förhållandevis nya jobb! Det är inspirerande, varierande och kreerande och jag inser att jag har haft STOR tur som funnit denna "ULTIMATA" arbetsplats =D

Trolda - Happy At Work =D

Kommentarer
Postat av: Sara - Zassi

Ååh vilka härliga bilder!



Jaaa!! Du har världens UNDERBARASTE jobb =)

Men det är ju inte så konstigt. Du ÄR ju en helt underbar tjej!



kramkram//Z

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Bara att gratulera Trolda...låter som om du hittat ditt drömjobb. Är jag i trakterna kommer jag in och handlar av dig. Hoppas att du kan slita dig från jobbet i helgen och vila lite också...ha en trevlig helg även om du blir kvar på jobbet!

2009-03-06 @ 07:04:47
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Visst får du tycka det!!!:D))))) Jag håller med dig! En underbar miljö :D)) Livet blir så mycket lättare då :D)))

Ha en skön helg

Kram Lily

2009-03-06 @ 14:35:50
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Inga M

I min bloggvärld så tror jag det är Du och jag som är mest förtjusta i våra jobb! :-))



Ja, jag tycker att man får tycka om jobbet och gilla att gå dit. Det här med ost låter ju också roligt. Det fick stor respons på min blogg i alla fall när jag länkade hit till Ditt ostinlägg.



Kalanchoe ( stavning?) gillar jag. De överlever min vattningsglömska.

2009-03-07 @ 16:28:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Zassi; Ja du är väl bara SÅ rar...=D OCH underbar...vi ä bäst...;-) tack kära du =D

Slottsträdgårdsmästaren; Tack =D Och du är välkommen! kommer du bjuder jag på kaffe såklart!!! ;-) (Och jag är ledig i helgen...:))

Lily; tack rara du =D Ja Livet känns bara underbart just nu =D ha en fin helg du också, tack =D

Inga; Då är vi extra glada tillsammans så över våra härliga jobb! =D Vi måsta vara "rätt kvinna på rätt plats" med andra ord...;-) Ja ostintresserade kikade in här hos mig efter ditt länkande...Kul =D Och det är även en blomma för MIG =D



Trolda - kramar till er alla =D

2009-03-07 @ 17:14:33
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Fialotta

Alltså jag skulle verkligen vela besöka ditt jobb, det verkar nu så himla mysigt där. Det känns väldigt "hemma" de man ser på bilderna iaf.



Trevlig helg!

2009-03-07 @ 20:06:22
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Ragnvi

Helt underbara bilder på underbara motiv fotat av en underbar liten Trolda på en underbar arbetsplats!!!!

Surbältan hälsar!

Kramen!

Ragnvi

2009-03-08 @ 11:30:57
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Så härligt att du har hamnat rätt och trivs på jobbet. Det finns så många som inte trivs så det är skönt att höra motsatsen. Och vem skulle INTE trivas? Det låter jättekul och vilken miljö!

kramar från Poppins

2009-03-08 @ 20:57:17
Postat av: Mormormu

Åhh, skulle gärna vilja arbeta där jag också! Eller åtminstone tillhöra stamkunderna! Tyvärr verkar det vara en enkelresa på ca 100 mil. Men i bloggvärden kan jag titta in ofta ofta ofta!!



Fantastiskt!!



(hoppas det är OK att länka till dig)!?

2009-07-18 @ 15:27:26
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback