Krukor...

 
Det finns en uppsjö av KRUKOR att välja emellan i olika affärer. Trender kommer och går och ibland vurmas det för starka knalliga färger, ibland är det ljusa pastell-nyanser som råder, och formerna varierar allt efter modet. Ett "mode" som väl dock alltid består är dessa härliga krukor i "rejäla" material såsom lera, betong och cement, med former härrörandes ända från antikens tid, och i Naturens egna kulörer. För egen del har jag med tiden insett att DETTA är krukor JAG iallafall aldrig tröttnar på, och i mitt lilla Hem är de visst förekommande ;-) Och som HÄR - på Jobbet - finns de naturligtvis också!
 
Krukor på fot gör verkligen att växterna kommer till sin rätt...Och ett par hederliga gamla Zink-byttor är inte fel heller...I Zink-byttorna figurerar den tåliga växten "Glansslinga", som precis som sitt namn talar om, gärna slingrar sig iväg - i en ganska rask takt dessutom. De hängande gröna Skönheterna är också tåliga och går under namnet "Glashus-Kaktus", och eftersom jag själv inhyser ett par av dessa varianter i Hemmet kan jag med glädje gå i god för att de är MYCKET lättskötta =D
 
Dessa bruna krukor ser nästan ut som om de är gjorda i rostigt gjutjärn, men är av gediget lergods. Också här är det en liten fot som sätter en behaglig form på helheten. En liten söt Murgröna får bo i dem. Och två av krukorna har visst satt bo HÄR - hemma hos mig (!) - dock ännu utan någon växt i, men det KOMMER ;-) 

Det är KUL att förnya i Hemmet med krukor och växter och ibland faller man onekligen för den rådande "trenden", men som sagt, krukor som dessa BESTÅR, både materialmässigt och till formerna, och jag väljer gärna dessa modeller framför andra.

Trolda - With Pots And Plants =D




Kommentarer
Postat av: EVA

Vilka underbara bilder ! Har tänkt att gjuta liteegna krukor i betong...men får se om det hinns med i vår !

Fick hem virke igår, så det är panelbyte på gång på vårt hus...och ny bra ska han också göra...så det blir nog mest att passa upp honom lite...hihi !



Hoppas allt är väl med dig ! Här har jag mest njutit i solen...hihi !



***

KRAAAM EVA



Postat av: Ingrid

De bruna som liknar rost gillade jag mest. dom var jätte snygga

Kram Ingrid

2009-05-06 @ 11:00:11
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh härliga bilder som vanligt =)

Dom små bruna som ser ut att vara rostiga av järn är ju hur fina som helst!



Och dom underbara Hortensiorna går inte av för hackor!



SJÄLVKLART har vi båda varsitt ULVÖN :)

Vem kunde väl tro annat? Faktiskt minns jag att du nämnt det förut :)



Ha det allra bäst! (Nu hockey!)

Kramkram

2009-05-06 @ 20:11:00
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Härliga bilder! Hos mig är det mest vita krukor som gäller.

2009-05-06 @ 22:44:18
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Jag bara ÄLSKAR dem!!:D))))))))))Kruka på fot gör verkligen skillnad :D))))))VILL HA....

Ha de gott min kära vän :D

Kram Lily

2009-05-07 @ 06:15:18
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Milla

Verkligen fina krukor! Inga jag äger själv men dock beundrar hemma hos andra! Betong är himla snyggt och jag såg på Malous Efter tio i morse hur två inredare gjöt i betong och blev så sugen på att testa igen. (förra gången, för några år sedan gick det inte så bra...) Flera bloggare gör ju så fina betonggrejer också...

Tack för inspirationen!

Kram

2009-05-07 @ 16:36:22
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

De där krukorna skulle passa in alldeles utmärkt hemma hos mig!!!

2009-05-07 @ 18:20:32
Postat av: Inga M

Krukor i terracottafärg är alltid snygga mot grönt. Jag köpte ett antal nu när vår kruk-affär (tyvärr!) ska stänga och säljer ut. Jag tänkte ha dem att sätta såna här presentkrukväxter i när det ska ges bort något.



Ha en trevlig helg!

2009-05-09 @ 00:23:35
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback