Söndagsbilden

 
Molnen dominerar på veckans "Söndagsbild" men det ÄR gluggar och Solen lyser upp emellanåt och sprider värme och glädje. Det blåser från nordost och vinden känns lite kylig, men det är ändå skönt att vistas utomhus, och jag och den Käre Sambon passade på att ta oss en härlig cykeltur runt viken. Temperaturen ligger på cirka fjorton grader.
 
En underbar utsikt har man från området som kallas "Lyckorna" i Ljungskile...Det är väl inte ett direkt "cykel-vänligt" område om man inte gillar att trampa på i uppförsbackar eller rulla fort i nedförsbackar, men då finns ju också alternativet att LEDA cykeln =D
 
En ensam segelbåt har kastat loss och väntar på att vinden skall få fart på båten. Det är härligt att segla och då får gärna vinden friska i så det går undan, tycker jag.
 
Här myllrar det av små segelbåtar och jag tror det var en tävling som pågick, eftersom strand-kanten var full med människor med både kikare och kameror. En liten And-familj med små, ursöta "Dunbollar" simmade förbi i sakta mak, och säkerligen blev även de föremål för uppmärksamhet och föreviganden via kamerorna.
 
Cirka tolv grader är tydligen den rådande vatten-temperaturen, och jag väntar definitivt med att bada ett tag till tror jag...;-) Även om dagar som dessa med härliga aktiviteter runt viken gör att man faktiskt blir sugen och längtar efter att få ta det allra första doppet för året!

Trolda - With Weekly Report =D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

vilken utsikt, den var verkligen fin.

Segelbåt är fint att titta på men inget för mig blir grön bara det vickar lite grann.

Kram Ingrid

Postat av: Inga M

Tänkte att jag måste titta in här och kika på Din söndagsbild. Det ser lite grått ut och jag antar att det är det vädret som ska komma hit till Stockholm idag måndag.



Det är roligt att se bilder på vatten överallt i bloggarna. Nu vill jag också ut i vår båt! Det blir lagom till helgen när vi är hemma igen.

2009-05-18 @ 09:18:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tack för kommentaren ja tuggummit var jätte gott jag lovar.

Kram Ingrid

2009-05-18 @ 20:25:35
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Så vackert! Ha en skön vecka!

2009-05-18 @ 21:07:00
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon Lilla Trolda! Underbara foton hos dig, även om vädret var lite mulet! Och du har hittat liljekonvaljer...suck!

Min doftande buske jag undrade över är nog en luktolvon, men den andra är brudspirea!

Kramen!

Ragnvi

2009-05-19 @ 05:47:24
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback