"Detaljer Från Solrummet!" =D

 
"Solrummet" börjar ta form! Och "form" är det onekligen på BYSTEN kan man väl säga...;-) Egentligen lite för kitschigt i min smak, men ändå lite kul och fräck. Den var tidigare vit och skavd, men nu är den i guld och skimrande. Läste just en översättning av vad ordet KITSCH egentligen betyder och svaret är som lyder; "smaklös och sentimental skenkonst..." - det känns väl ganska så rätt i detta sammanhanget...;-) De fina LJUSSTAKARNA känns dock inte kitschiga och är ju en gåva från min Kära Blogg-Väninna Zassi! =D 
 
Det fattas någon större möbel i Solrummet än så länge...Men mina två små söta KORGSTOLAR passar fint in tycker jag. Kandelabern brinner varje kväll och vi sitter och myser till utsikten av den och viken om kvällarna. =D 
 
Även "Grabbarna" trivs! Och färgmässigt sett kan man väl nästan tro vi tapetserat för DEM...;-) Det är fantastiskt härlig atmosfär i Rummet, och här vet jag vi kommer sitta ofta och länge! =D

Trolda - In The "Sunshine-Room" =D
 


Kommentarer
Postat av: milla-andante

Det låter och ser ut som solrummet är i hamn!! Härligt! Kul att läsa om ordet kitsch! Visst är det väl så att något lite udda förhöjer inredningen!

Kram

Postat av: Ingrid

Det visste jag inte om ordet kitsch, kul att veta.

Du får det så fint överallt i ert hem.

Kram Ingrid

2009-11-04 @ 19:23:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det ser ut att ha bli ett njutningsrum för sinnena. Jag gillar Ditt sätt att tänka inredning märker jag.



Kul att läsa en exakt def av ordet kitsch. Jag gillar ju kitsch kombinerat med minimalism om man nu ska vara petig med orden. Fast det är ju inte något man kan hårddra i inredningssamanhang. Mer än i tvättstugor förstås. Där kan jag ha avskalat vitt på väggarna och så glasprismalampor och oäkta äkta mattor.

2009-11-06 @ 06:37:53
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Hahaha.. jaha kitch är smaklöst?! Jag har alltid tyckt att lite kitch piffar till det :)

Bysten ser ju jättesnygg ut i guld, förstår precis hur den såg ut innan för mamma har en snarlik, fast en killbyst :)



Rummet verkar bli hur mysigt som helst.



Tusen, tusen tack än en gång för Krya-på-mig kitet :) Det hjälpte. Idag är första dagen sedan i söndags som jag är helt FEBERFRI utan hjälp av tabletter. Lycka.

Sitter med en kopp i detta nu och ska hämta en påtår, det var SUPERGOTT.



Bamsekramar från norr :)

2009-11-06 @ 12:07:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Fniss...sköna grabbar! Hade en sån en gång jag också...

Ditte låter hälsa att hon nu är glad o pigg igen...och skitig! Precis som det ska vara tycker hon!

Jag mår lite bättre...tack för dina rara ord!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-06 @ 17:26:50
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Det ser mysigt ut. Men var är schäslongen?

kramis

2009-11-08 @ 17:41:18
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback