Söndagsbilden Och Liseberg =D

 
Veckans "Söndagsbild" ståtar med en vackert blå Himmel, men även med en hel del moln. Temperaturen har legat runt tjugo grader idag, men när Solen kommit fram har gradantalet nog passerat de tjugofem...
Trots somriga temperaturer andas luften HÖST tycker jag. Det är den där speciella, lite "höga" luften med den där specifika DOFTEN som just påminner om att Sommaren liksom gjort sitt. Och det HAR den ju faktiskt gjort, iallafall om man skall gå efter det faktum att vi nu är inne i höst-månaden september.
 
September är en bra månad att besöka Liseberg på om man inte vill trängas med allt för mycket folk. Denna nöjespark som förutom massor med åkattraktioner också erbjuder en fantastisk park-miljö med vackra Blomster-arrangemang bland mycket annat. Därför besökte alltså jag och min käre Sambo Göteborg igår och njöt av att strosa runt i den trivsamma anläggningen. =D
 
Härliga former på Buxbomen - denna vintergröna växt som man kan göra så mycket utav. Tyvärr har den inte någon speciellt trevlig LUKT, och är därför mest lämplig för utomhusbruk. Det är i det här området på Liseberg som Lotta hade sina beryktade "Allsångs-kvällar" för övrigt... Betydligt mindre folk i rörelse här och nu!
 
Lisebergs-scenen gapar tom...Lite skillnad från när det är evenemang på gång...Men vackert är det ändå med vattenspegeln och vackra Blomster!
 
Kullerstens-belagda gångar manar till promenader! En portal öppnar sig och benen styr nästan på ren automatik in på vägen för att stilla nyfikenheten som infinner sig över vad som finns "runt nästa krök"...Ja, Liseberg är verkligen ett trevligt avbrott i vardagen! Här kan man bara strosa runt och njuta av allt det vackra som vi gjorde, eller kasta sig in i de livliga åkattraktionerna med Hjärtats lust! 

Trolda - With Weekly Report And Visiting Liseberg! =D


Kommentarer
Postat av: Nicki

Vilken härlig dag du verkar ha haft! Ja, första bilden känns verkligen sommar. Men det är verligen en annan doft ute. =) Känns ganska skönt med den höga klara luften.



Kramz Nicki

Postat av: Sara

Ditt nya köksskåp går inte av för hackor! Och kan man verkligen få för många skåp? Nääää! Det tror inte jag =)



Det är så roligt att se ditt fixande och trixande vartefter.



Perfekt med en tripp till Lisseberg, dessutom om man slipper allt trängsel.



Ha det allra bäst!

Kramkram//Sara

2009-09-07 @ 09:49:50
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Goa kvällen på sig lilla Trolda! Vilken känsla att kunna gå o spatsera omkring på Liseberg utan att behöva trängas!! Det skulle jag gärna göra för det är ett vackert ställe minns jag!

Härlig söndagsbild!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-07 @ 23:38:45
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Jag älskar hösten och att resa på hösten är perfekt. Off-season innebär att man slipper trängas med alla andra. Det ser ljuvligt ut på Liseberg. Jag har bara varit där en gång och såg ingenting av det vackra pga alla människor. Förstår nu att det är på hösten jag ska åka dit.

2009-09-08 @ 18:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback