Morgon-Människa

 
Jag är helt klart en utpräglad "MORGON-MÄNNISKA"! Oavsett om jag skall iväg till arbetet eller om jag är ledig vaknar jag tidigt och att somna om är näst intill omöjligt, och heller inte intressant, då alltför många funderingar och tankar börjar ta form över vad den nya DAGEN kan innebära och dela med sig utav. För visst ÄR det väl fantastiskt härligt att vakna upp till en ny dag som är full av möjligheter och upplevelser!?! Som ett blad i en oskriven bok ligger den där öppen och blank, DAGEN, och till stora delar är det DU som kan fylla den med de mest fantastiska fraser och formuleringar. Även om dagen kanske inte alltid är fylld med så mycket spänning och äventyr direkt, kan man lätt krydda den med glädje och positivt tänkande, ty mycket av innehållet handlar om just ens handlingar och tankar, och dem styr vi ju till stor del över själva. 

När kvällen kommer är jag dock trött. Redan klockan nio börjar gäspandet och ögonlocken känns tunga. Men då är det oftast med gott samvete och med tillfredsställelse jag kan blicka tillbaka på dagen och konstatera att visst blev det skrivet denna dag också, och både skratt och glädje finns som oftast med, av den enkla anledningen att man helt enkelt ställer sig in på det när man vaknar. Att vakna upp till en ny dag är Livet, och det skall man ta till vara på!

Trolda - "That´s Life!" =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Mycket bra skrivet, vilken kloka ord :-)

Önskar att jag själv kunde masa mig upp tidigt,¨men det är stört omöjligt! Annars försöker jag absolut att ta tillvara på tiden, bara inte på morgonen!



Kram!

Postat av: Poppins

Ja, jag är också morgonmänniska! Vill gärna gå upp tidigt och ha en hel dag framför mig som jag kan göra vad jag vill på. MEN jag är gift men en sömntuta som helst vill ligga och dra sig hela förmiddagen. Det är jättesvårt på vardagen att få våra tider att gå ihop - vi samåker till jobbet.

kramar från Poppins

2010-04-21 @ 22:45:48
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag fascineras varje gång av dina fraser och formuleringar. Är så glad att du har en blogg och att jag faktiskt HITTADE hit.



Det är ett rent nöje att läsa dina underbara inlägg. Dina ord är så tänkvärda och jag tar till mig allt som en "toktör" blomma (jättetorr).



Kramar i massor!!



PS. Jag är varken morron- eller kvällspigg.. Gäspar typ jämt. Fast jag har fått svårare att somna om på mornarna och vaknar runt åtta en ledig dag? ...elände.. Jag är helt enkelt en sovmänniska =) Fast får jag slumra till en stund på eftermiddan kan jag vara vaken hur länge som helst!



//Sara

2010-04-22 @ 08:05:29
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag har varit morgonmänniska.. men nu är jag varken eller. Alltid trött. Alltid massor att göra. Kanske därför jag är trött. Slumrar ofta en stund på eftermiddagen.... men vad hjälper det. Gäspar tidigt på kvällen i alla fall och nickar i soffan.

2010-04-22 @ 16:12:57
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning lilla solstrålen! Tack för dina goa rader hos mig!

Uppe med tuppen är jag ju nästan jämt, och kämpar att hålla mig vaken på kvällen...jämt! Enda gångerna jag orkar sitta vid datorn är tidigt på morgonen, för det mesta i allafall! Annars somnar jag mitt i meningen...fniss!

Kramen o ha en skön fredag!

Ragnvi

2010-04-23 @ 08:25:52
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Så fint och så sant du skriver!!! Du smittar med din livsglädje ska du veta!!

Morgonstund har verkligen guld i mun... eller i alla fall en go kopp kaffe!:)

Nu hoppas vi på en solig helg, min första som frisk på ett tag...!

KRAM

2010-04-23 @ 18:08:29
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Lily

Så härligt du skriver!När jag är ledig sover jag länge, till halv 7, 7. Jag gillar också att ta tillvara på dagen fast egentligen är jag en kvällsmänniska! :D



Ha det gott

Kram Lily

2010-04-24 @ 07:40:29
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback