Små Lyckliga Ting

 
Jag tror jag har haft turen att blivit begåvad med en "låg tröskel" för vad som gör mig lycklig! =D Ty dagens ledighet med tillbringande stunder på Balkongen har gett mig det ena lyckoruset efter det andra. Och det är inga "märkvärdigheter" jag upplevt utan simpla ting såsom Solsken, besök av paret Sädesärla, besök av ett antal olika Fjärilar och en jättestor Humla. Bland annat. En skål med Choklad-glass kom också väl till pass i värmen, allt för att svalka rosiga kinder... ;-) Förutom blickarna jag sänt ut över viken, där det klarblå Havet glittrar och glimmar, har jag också kastat ögonen i en god bok och plöjt igenom ett antal inredningstidningar. Allt detta gör mig bara så LYCKLIG, och jag njuter stort och sant av tiden som är nu. Den bästa, utan märkvärdigheter men full av små, stora ting. =D

Trolda - Simply So Happy! =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Har man förmågan att uppskatta de små tingen som skänker lycka är man riktigt lycklig. Det är min bestämda uppfattning!



Ha en fortsatt härlig och lycklig måndag!

Postat av: Inga M

Jag vet inte varför, men just tussilago har en viss förmåga att göra mig lycklig. Kanske för att den nästan alltid är första vårblomman och för att den växer på grusvägar där den syns och lyser upp som små solar. Ha en bra vecka!

2010-04-12 @ 22:40:22
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Alla dessa små saker du räknar upp...det är ju dom som betyder mest!!!!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-13 @ 07:14:03
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: ruggugglan

Vänta du bara lilla gumselumsan...det blir värre och värre!kramilekram

2010-04-13 @ 21:01:31
Postat av: Poppins

Härligt att höra om hur de små sakerna kan göra dig lycklig! Jag tycker det är viktigt att se det vackra i vardagen och njuta av livet just NU!

kramis

2010-04-14 @ 18:47:20
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback