"Fler Loppis-Fynd" =D

 
Kanske knappt ens en halv-mil från det lilla samhället där jag bor finns en "året-runt-loppis" som jag aldrig tidigare besökt. De gångerna jag passerat har en skylt vid vägen antingen deklarerat "STÄNGT", eller så har tiden varit knapp och jag har därför bara kört förbi. Men nu när en av mina kära DANSKA Väninnor är här på besök blev besöket äntligen av - tack vare Henne som verkligen INSISTERADE på en liten tur dit - och  NATURLIGTVIS kom jag inte hem tomhänt... ;-) Jag köpte bland annat dessa små GLAS i GULD som jag tycker är riktigt fina och ser fram emot att servera något gott i. :)
 
Även denna runda BURK fick följa med hem. Bilden är LITE missvisande och burken ser betydligt mer gul ut här än den egentligen är, och jag har tänkt använda den som en liten "pralin-gömma" framöver... :)
 
Ytterligare en BURK bytte ägare och denna skall det förvaras THÉ i har jag tänkt. Burken ser ut att vara riktigt gammal och är så där härligt sliten och nött. De små KAKFORMARNA i metall är en gåva från den danska Väninnan och vi får väl se om den "kulinariska Trolda" kanske plockar fram "bak-boken" en dag och gör små kakor i dem... ;-) Annars är de ypperligt söta att bara ha som prydnad också!

Trolda - "Happy Finder!" =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Vilka vackra fynd!!

Förstår inte att du lyckas hitta så fina grejer...



Kakformarna kan du ha värmeljus i på matbordet ;-)

Postat av: milla-andante

Äntligen inne och bloggar igen!!!! Efter senaste inlägget så kraschade datorn...hm... men nu så...!

Ser att du haft en toppenloppissommar och med guldfynd på flera sätt med tanke på kantarellerna...:)

Du är makalöst duktig på det där med att dekorera och jag önskar så att jag fick vara en liten fluga där uppe på Formex. Tur att jag har nära både till dig och din arbetsplats!:)

Tar GÄRNA en fika snart men just den 23:e ska jag börja JOBBA!!! (arbetsträna till en början, och det ska bara bli såå roligt) Men det kommer ju fler måndagar... en sådan i september kanske??

Så får vi skvallra lite om sommaren som gått...!:)

STOR KRAM så länge

2010-08-16 @ 23:03:37
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: ejmis

Härliga loppis-fynd...du hittar ju ALLTID så fina saker =)

2010-08-16 @ 23:50:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning mitt bland härligheten o julsaker! Ingen kan som Trolda få till det!

Kramen!

Ragnvi

2010-08-17 @ 05:46:42
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Ojoj så fina fynd. Och glasen är ju riktiga Trolda-glas.



Jag älskar burkar och du har gjort riktiga fynd =)



Tänk att det kan vara så ibland att man kör förbi ett ställe, kanske dagligen men går inte in av olika anledningar - så plötsligt - och då ångrar man att man inte vart där tidigare =)



Såna små kakformar har jag oxå, perfekt för värmeljus i allehanda planteringar och annat.



Kramkram/Sara

2010-08-17 @ 15:16:18
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Inga M

Kul att se Dina nyheter. Jag har precis sett ett teveprogram med två kul engländare som åker omkring i en liten röd sportbil och försöker göra antikfynd!

2010-08-17 @ 22:48:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Den 20:e låter som en dag för en go höstfika!:)

KRAM

2010-08-17 @ 23:17:14
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback