Det Lackar Mot Jul... =D

 
Ja HUJEDAMEJ vad tiden bara RUSAR iväg!!!? Det är bara dryga två veckor kvar till självaste JULAFTON, och det känns smått overkligt faktiskt! Nu har jag ju onekligen fullt upp som nybliven MAMMA till lille "Mini-Trold", och DET tar tid vill jag lova! Tid som man GÄRNA tar sig, och tid som man verkligen NJUTER av, den BÄSTA tid som finns! =D Därför kanske det också i år känns som om det lackar alldeles för fort mot jul...och att man inte hinner med på samma sätt och vis som tidigare!? Naturligtvis handlar det om prioriteringar och då blir även Bloggandet  sekundärt och jag är ganska så dålig på att kommentera hos ER kära Vänner, men jag lovar att jag iallafall kikar in hos Er då och då! =D 
 
Men LITE jul-pyssel hinns med! Och också DET känns ju på något vis ändå lite extra viktigt i år då man har en liten JUVEL att pynta för! =D Nu är han ju förvisso endast 7 veckor gammal och förstår väl kanske inte så mycket av det hela än, men innerst inne anar jag att han faktiskt GÖR det ändå och pyntar på... Det är ju ett INTELLIGENT barn vi har! ;-) (Sedan tycker ju faktiskt den ANDRA JUVELEN - Sambon ;-)- OCKSÅ om pyntandet jag gör...) Den UNDERBARA mjölkkannan fick jag i födelsedagspresent av Blogg-Bästisen Zassi/Sara, som Ni hittar länkad här vid sidan om hos "Magnus Och Selma", och jag tycker granriset passar alldeles utmärkt i den tillsammans med Ilex-kvistarna! =D 
 
"Allt är kul som glittrar och glimmar!" DET tycker "Lill-Trold" och eftersom han nu blivit verkligt intresserad av saker och ting, gärna med mycket FÄRG, hänger jag julkulor i ljuskronan över matbordet i år. ALLT för "Lilleman", som ju gärna sitter med vid bordet! =D 
 
Jag gillar både RÖTT och VITT till julen! Det röda är klassiskt och gammaldags och påminner om barndomens jular, och jag väljer att ha den röda och varma tonen här vid matplatsen. Det vita får figurera där soffan står och där lär det även glimma lite i guld och silver framigenom. =D 
 
Granen kommer troligen på plats till LUCIA och det är alltid så mysigt när väl den kommer in! Mysigt ÄR det - ALLTING, och jag NJUTER av tillvaron i högsta grad! =D

Trolda - With Christmas-Decorations! =D

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va fint du har julpyntat !

Här blir det inge julpynt iår för vi håller på och renoverar och sitter och väntar på nya fönster som hela tiden blir förskjutet.



Jag har tydligen missat något !

Mini-trold ? Hund, katt ??? Ha ha !



kramiz

Postat av: Ann Catrine

Oj vad du fixar och donar!

Beundranvärt vad du (och sambon naturligtvis..) ni orkar och hinner med, nyblivna föräldrar dessutom!

Mini-Trold måst växa med väldans fart,

- sitter redan vid bordet ;-)

Och sicket vackert hem han har förmånen att få växa upp i, lycklig parvel han är!



Ha en fortsatt trevlig vecka, snusa lite extra i nacken på Mini från mig, finns väl ingen ljuvligare doft!?



Kram Mamma-Trolda

2010-12-07 @ 20:21:10
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Nina Lindh

Visst förstår de små... men på sitt eget vis, inte som vi. Så pynta för lillen. :)

2010-12-07 @ 23:26:36
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Tiden går ju extra fort när man har roligt!!!:)



Tänk att Lill-Trold varit på sin första utlandssemester! Så härligt det lät!!

Han är ju bara så söt där i badet!!!



Ja lille L har ju mycket vackert att titta på i erat hem, rena himmelriket för en 7-veckors kille!



STOR KRAM

(vi bestämmer något snart, ska bara bli frisk från en enveten förkylning först...)

2010-12-10 @ 13:02:34
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Du hinner pynta mellan varven ser jag! Eller kanske har Du mer tid än någonsin att pynta? Allt hänger ju på hur mycket tid Lilltrold kräver. Han kanske sover det mesta under dagen ännu så länge.

2010-12-10 @ 17:51:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Åh du har det så underbart mysigt och inbjudande. Tror jag det att alla nära och kära trivs och njuter - även lilleman :)

Vilket härligt bling i lampan. Det där var en smart idé.



Jag tycker juletid verkligen har rusat fram och vi har bestämt att inte ha någon JULGRAN - kan du förstå? Det känns faktiskt rikgt bra. Vi har helt enkelt inte tid och är knappt hemmavid nåt alls i jul.



Vad fint det blev med kannan, granriset och kvistarna.



Tänker på dig jättemycket =) Bara LJUSA tankar - skickar tusen kramar till er alla.



//Sara

2010-12-11 @ 14:25:43
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Lily

Underbar dekoration i takkronan!

Det är kul att pyssla när/om man har tid :)

Det är en mysig tid nu till jul, och speciellt när man har små/stora juveler som uppskattar det man gör :))

Ha det bäst

Kram Lily

2010-12-11 @ 15:55:02
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Ingrid ♥

Så mysigt du har gjort det.

Härligt

Kram Ingrid

2010-12-11 @ 20:38:31
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback