Spotify

 
En god Arbetskamrat, och tillika kommande rar Väninna som det känns :), har bjudit in mig till "Spotify", denna gigant vad gäller musikutbud. Här kan man välja och vraka bland Världens alla artister och deras alster, ladda ner deras låtar till en "egen lista", och avnjuta musiken rätt ut ur datorn. (En rekommendation är att skaffa ett par högtalare att koppla till datorn för bättre ljud, något Undertecknad dock ännu ej gjort...)

Den stora fördelen med Spotify är att man kan lyssna på sådant som man egentligen inte känner till för att höra om det är något för ens smak. Man klickar bara på en artist eller en låt för att lyssna och antingen klassar man det som något man inte gillar och bryr sig inte om att bevara det, eller så fastnar man direkt för musiken och sparar det i sin lista. Och man kan ha fler listor i sin repertoar, bara man titulerar dem olika. Jag har exempelvis redan två olika, varav en mer fartfylld som heter "Party Med Trolda" ;-) och med fördel spelas när man har lite trivsamt umgänge omkring sig och känner för lite "galej"...=D Den är dessutom utmärkt att lyssna till när man städar! ;-) På den listan finner man en härlig blandning av artister såsom Bruce Springsteen, AC/DC, Kiss, James Brown, Pink Floyd, Robbie Williams och Elvis Presley. Bland annat. Den andra listan kallas "Softa Med Trolda" och går i ett lugnare tempo och innehåller bland andra Eva Cassidy, Aimee Mann och den danske artisten Kim Larsen.

Säkert är det fler av Er som redan har detta Spotify och njuter av att kunna välja och vraka bland Världens alla artister!?! Vad har NI för Favoriter, och vad kan NI varmt rekommendera? Det går ju som sagt att skapa fler listor och varför inte sammanställa en som kan heta "Trolda´s Blogg-Favoriter´s Hits!" =D

Och än en gång, TACK kära Arbetskamrat för inbjudan till denna företeelse som öppnar hela Världens musik för alla sinnen! =D

Trolda - "Going For Spotify" =D

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Jag har oxå nyss skaffat mig spotify så jag har inte hunnit ladda hem så mycket låtar!! Jag vet ju inte alls vad du har för musiksmak men jag tycker du ska ladda hem:

hero of war

lyssnar på den hela tiden nu ;)

Postat av: Ann Catrine

Visst är det perfekt!!? Sonen lyssnar nästan all vaken tid på Spotify, vi har kopplat in högtalare. Som tur är älskar vi samma musik han och jag. Mycket 70 och 80-tal. Men en hel del nytt också! Förslag ifrån mig till Softa med Trolda blir Melody Gardot, Amy Winehouse, Katie Melua, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst!! Till Partylistan, Bruce är väl aldrig fel?! Ojoj, det känns som om jag skulle kunna komma med 100-tals artister! Jag slutar här, så någon annan också får plats att skriva ;-)

Kram till dig!

2010-02-10 @ 10:41:22
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi har oxå spotify. Nu är jag halvdålig på att änvända det då jag HELLRE spelar en CD på min fina stereo än lyssna på halvtaskigt ljud på datorn. Guben använder det flitigt, men så är han ju DJ oxå. Det dånar allt möjligt från "hans" rum.



Tips: David Guetta, David Grey, Anastacia - oj det finns ju massor att söka på!



PS. Visst känns resan lyxig :) I september åker vi.

kramkram/Sara-Zassi

2010-02-10 @ 15:31:59
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Nix pix. Har inte detta Spotify... inser att jag nog borde ta och landa där jag med. Älskar ju musik. Men måste ha ett par hörlurar så inte sambon blir tokig :)

2010-02-10 @ 17:16:40
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Lily

Det vore något för mig :D))

Du har bra musiksmak kära Trolda :D))

Kram

Lily



2010-02-10 @ 18:32:42
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Inga M

Jag ska installera Spotify så fort som möjligt!

2010-02-12 @ 05:31:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Poppins

Tänk, vi som gillar musik så mycket ha fortfarande inte blivit spotified. Får not ta tag i det så fort som möjligt!

Ett tips: Kolla in Belle and Sebastian, ett band från Skottland.

kramar från Poppins

2010-02-13 @ 09:41:42
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Mauden

Varsågod kära vän och arbetskamrat :) Det glädjer mig att du finner nöje i Spotifys enorma musikutbud. Jag tipsar dig att söka på Josh Groban, han är ju bara för underbar! Skulle passa perfekt i "Softa med Trolda". Kram kram :D

2010-02-15 @ 00:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback